با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد؛

نشست معاونین، مدیران و رؤسای دانشگاه بیرجند با معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم

۰۴ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۴ کد : ۱۱۲۲۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۳۵۴
با حضور دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشست مشترکی با حضور رئیس دانشگاه بیرجند، معاون و مدیران حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری و رؤسای پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه بیرجند شامگاه چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
نشست معاونین، مدیران و رؤسای دانشگاه بیرجند با معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نشست مشترکی با حضور دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه بیرجند، معاون و مدیران حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری و رؤسای پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه بیرجند  شامگاه چهارشنبه 3 دی 1399 در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
علم عامل پیش بردن مرزهای دانش است
دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به لزوم بالندگی علمی در تولید مقالات اشاره کرد و افزود: حضور اساتید برجسته در گروه‌های پژوهشی عامل بالندگی و رشد و ارتقای این گروه‌ها است.
دکتر رحیمی علم را همچون چراغی دانست که جلوی پای ما را روشن می‌کند و با ارائه مقالات و کار تحقیقاتی می‌توانیم تولیدات خود را در معرض داوری افراد ذی صلاح قرار دهیم.
مسئول طرح آمایش آموزش عالی در استان خراسان جنوبی علم را عامل پیش بردن مرزهای دانش نام برد و گفت: جذب دستیار پسا دکتری، جذب دستیار پژوهشی  و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری می تواند از عوامل جذب دانشجو در دوره دکتری باشد.
دکتر رحیمی به استعداد تحصیلی بسیار مشهود منطقه اشاره کرد و انتشار مقالات علمی، اجرای طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی در حوزه فناوری و مراکز رشد و نوآوری را سه بخش مهم در حوزه پژوهش و فناوری نامید.
دکتر حمیدرضا نجفی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند، با ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه پژوهشی و سهم درآمدهای اختصاصی ناشی از فعالیت‌های پژوهشی گفت این حوزه در بروزرسانی زیرساخت‌های شبکه دانشگاه، خرید تجهیزات و توسعه زیرساخت‌های دانشگاه عملکرد مناسبی داشته است.
دکتر نجفی به مقایسه تعداد مقالات ISI بین سال 1397 و  سال جاری و همچنین پیش بینی سال پایان برنامه 1402 پرداخت و افزود: طرح‌های منعقده در سال 97 تعداد 29 طرح بوده است و پیش بینی سال 99 تعداد 38 طرح است.
وی به حضور دانشگاه در کمیته پژوهش استان و انجام 60 درصد طرح‌های پژوهشی استان توسط دانشگاه و ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی به همت ریاست دانشگاه اشاره نمود و ادامه داد: 22 طرح برون دانشگاهی تا آذرماه جاری منعقد شد که حجم ریالی بیشتری نسبت به سال گذشته داشته است.
معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیان داشت: سال 1397 در دانشگاه بیرجند هیچ هسته علمی و فناوری وجود نداشته است، اما هم اکنون در سال 1399 تعداد 29 هسته  در بخش‌های مختلف حضور دارند.
دکتر نجفی با برشمردن تعداد گروه‌های پژوهشی دانشگاه گفت: تصویب آیین‌نامه علمی و پژوهشی در دانشگاه، راه‌اندازی سامانه علم سنجی و پیاده سازی سامانه‌های کاربردی بخش دیگری از اقدامات این حوزه است.
همچنین در این نشست مدیران حوزه پژوهش و فناوری و رؤسای پردیس‌های دانشگاه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و مسئول طرح آمایش آموزش عالی در استان خراسان جنوبی، شامگاه چهارشنبه 3 دی 1399 وارد بیرجند شد و در سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی علاوه بر بازدید از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان در جلسه شورای مدیریت آموزش عالی خراسان جنوبی نیز شرکت خواهد کرد.

آخرین ویرایش۰۴ دی ۱۳۹۹