آغاز به کار طرح کنترل تردد هوشمند در دانشگاه بیرجند

تعداد بازدید:۳۵۹۰
به منظور پیشبرد طرح‌های حفاظت الکترونیکی دستگاه کارتخوان برای اجرای طرح تردد هوشمند در ورودی میدان فناوری نصب شد.
آغاز به کار طرح کنترل تردد هوشمند در دانشگاه بیرجند

به منظور پیشبرد طرح‌های حفاظت الکترونیکی دستگاه کارتخوان برای اجرای طرح تردد هوشمند در ورودی میدان فناوری نصب شد.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر علی ثقه الاسلامی، مدیر حراست دانشگاه با اعلام خبر آغاز به‌کار طرح تردد هوشمند در دانشگاه بیرجند گفت: در پیشبرد طرح‌های حفاظت الکترونیکی با مساعدت رئیس محترم دانشگاه، دستگاه کارتخوان برای اجرای طرح کنترل تردد هوشمند در ورودی میـدان فناوری جنب کانکس نصب شد.
وی افزود: دسـتگاه مذکور که توسط مهندس رضا زارع، عضو هیأت علمی دانشگاه ساخته شد، قابلیت کنترل راهبند را دارد و راهبند طوری تنظیم شده است که با اسـتفاده از سنسورهای تعبیه شده، بعد از عبور خودرو به طور خودکار پایین می آید و همچنین در صورت تشخیص احتمال برخورد به خودروی عبوری بلافاصله عمل نموده و بالا می‌رود. با توجه به دوره آزمایشی و احتمال وجود خطا، با ارسال هشدار و نصب بنر از همکاران و مراجعان خواسته شده است تا در هنگام عبور دقت لازم مبذول فرمایند.
در دستگاه ساخته شده توسط عضو هیأت علمی دانشگاه امکان اسـتفاده از فناوری تشخیص پلاک هـم ممکن است ولی به علت هزینه بالا و امکـان جعل و سوء اسـتفاده، درحال حاضر مدنظر نمی‌باشد. وی افزود: توسعه پروژه بر مبنای تگ های پشت شیشه نیز کاملا عملیاتی است و در دستور کار مراحل بعدی توسعه پروژه قرار دارد. دکتر ثقه الاسلام افزود:  در مرحله آزمایشـی طرح (از 1 الی 15 دی 1400) مجوز تردد روی کارت پرسـنلی همکاران متقاضـی ثبت خواهـد شد تا بتوانند در روزهای تعطیل، شبها و ساعات غیر پیک، تردد داشته باشند. بعد از مرحله آزمایشی و رفع موانع و چالشها، مراحل تکمیلی طرح اجرا خواهد گردید.

آخرین ویرایش۲۳ آذر ۱۴۰۰