کسب رتبه «ب» نشریه مطالعات بین رشته‌ای ادبیات، هنر و علوم انسانی دانشگاه بیرجند

۰۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۳ کد : ۱۹۵۹۲ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۳۹۰
نشریه مطالعات بین رشته ای ادبیات، هنر و علوم انسانی دانشگاه بیرجند در ارزیابی ۱۴۰۰ کمیسیون نشریات وزارت علوم، توانست رتبه علمی (ب) را به دست آورد.
کسب رتبه «ب» نشریه مطالعات بین رشته‌ای ادبیات، هنر و علوم انسانی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، این نشریه به صاحب امتیازی دانشگاه بیرجند و همکاری انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران کار خود را از سال 1400 آغاز کرد و تاکنون دو شماره از این نشریه منتشر شده است و به زودی شماره سوم( بهار و تابستان 1401) منتشر خواهد شد.
هدف نشریه، گسترش مطالعات بین‌رشته‌ای در قلمرو ادبیات تطبیقی است. این نشریۀ علمی به ارتباطات و تعاملات میان ادبیات و سایر رشته‌های علوم انسانی و تجربی از جمله ترجمه‌پژوهی، دین‌پژوهی، فلسفه، زبانشناسی، دین‌پژوهی، تاریخ، جغرافیا، علوم اجتماعی، روان‌شناسی، حقوق، مطالعات فرهنگی، علوم سیاسی، معماری، نجوم، پزشکی، محیط زیست و هم‌چنین هنرهای زیبا مانند نقاشی، سینما، تئاتر، موسیقی و معماری و حوزه‌های جدیدتر مانند ادبیات مهاجرت، جهانی‌شدن و ادبیات، ادبیات و هویت پسااستعماری و ادبیات اقلیت می‌پردازد. این نشریه با تأکید بر نظریه‌ها و روش‌های تحقیق جدید در حوزۀ مطالعات بین‌رشته‌ای می‌کوشد تا زمینه را برای شکوفایی و رشد پژوهش‌های نوین و نظام‌مند در ایران فراهم سازد و عرصۀ جدیدی برای تعاملات بین‌رشته‌‌ای و بین‌فرهنگی پدید آورد.
شایان ذکر است که بخشی از این نشریه به معرفی و نقد کتاب‌های نظری و کاربردی مطالعات بین‌رشته‌ای اختصاص خواهد یافت. همچنین با توجه به کسب مجوز انتشار به سه زبان دیگر یعنی عربی، فرانسوی و انگلیسی و با توجه به نوپا بودن موضوعات بین رشته‌ای و اهمیت مباحث تطبیقی در دنیا، نشریه در نظر دارد پس از کسب رتبه علمی به انتشار مقالات به زبان های دارای مجوز مبادرت ورزد و در اولین فرصث به نمایه سازی نشریه در اسکوپوس اقدام نماید.
سردبیری نشریه مطالعات بین رشته ای ادبیات، هنر و علوم انسانی برعهده استاد علی رضا انوشیروانی، استاد ادبیات تطبیقی دانشگاه شیراز است.

آخرین ویرایش۰۴ مرداد ۱۴۰۱