همزمان با سفر معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به خراسان جنوبی

افتتاح سه پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند

۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۷ کد : ۲۰۲۶۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۴۸۵
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری در سفر به بیرجند(امروز دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱) ضمن بازدید از دانشگاه بیرجند، سه پروژه عمرانی دانشگاه را افتتاح کرد.
افتتاح سه پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر علی خطیبی در بدو ورود به بیرجند با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی دیدار کرد. وی پس از  حضور در مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند و اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان در مراسم افتتاح بخش آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند شرکت کرد. معاون وزیر علوم همچنین از پروژه‌های خوابگاه دانشجویی، سالن ورزشی خواهران، نیروگاه خورشیدی، آزمایشگاه مرجع، آمفی تئاتر مهندسی، پروژه ساختمان بسیج اساتید، دانشکده هنر، پروژه سردرب و تکمیل حصار ضلع شمالی، المان و بوستان شهدای گمنام ، زمین چمن و موزه، مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند، ساختمان آموزشی پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و باغ امیریه بازدید کرد.

دانشگاه بیرجند 30 پروژه نیمه تمام عمرانی دارد
رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه  دانشگاه بیرجند حدود ۳۰ پروژه نیمه تمام عمرانی دارد، افزود: خوابگاه دانشجویی، سوله وزرشی، ساختمان بسیج اساتید و پروژه‌های مجموعه پردیس امیرآباد از جمله این پروژه‌ها هستند. دکتر احمد لامعی با اشاره به اینکه پروژه سوله ورزشی خواهران دانشگاه بیرجند حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان کرد: تاکنون برای این پروژه سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی  با اشاره به اینکه این پروژه از سال 1393 شروع شده است، گفت: سوله ورزشی چند منظوره خواهران بیرجند حدود هزار و ۸۰۰ متر مربع زیر بنا دارد. رئیس دانشگاه بیرجند خاطر نشان کرد: برای تکمیل این پروژه به هشت میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم. وی بیان کرد: پروژه دیگر، پروژه خوابگاه متأهلی است که دو هزار و ۳۳۳ متر مربع زیر بنا دارد. دکتر لامعی با اشاره به اینکه این پروژه ۲۴ سوئیت ۵۰ متری خواهد داشت که تاکنون برای آن ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۲۵ میلیارد دیگر برای تکمیل پروژه خوابگاه متأهلی دانشگاه بیرجند نیاز است.

پروژه دانشکده ادبیات نیازمند 17 میلیارد تومان اعتبار
وی یادآور شد: پروژه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند یک پروژه ملی است که تکمیل و محوطه سازی آن نیازمند ۱۷ میلیارد تومان اعتبار دیگر است. دکتر لامعی با بیان اینکه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند از پروژه‌های ملی است که از محل اعتبارات ملی و همچنین درآمدهای اختصاصی دانشگاه بیرجند به بهره برداری رسید، یادآور شد: ساخت این پروژه از سال 1388 آغاز و در سال 1401 با زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع و هزینه ۳۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. بخش آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند به‌دلیل کمبود فضای آموزشی با حضور معاون وزیر علوم افتتاح شد.

دو استخر ذخیره آب در دانشگاه بیرجند به بهره‌برداری رسید
رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: همزمان با حضور معاون وزیر علوم و هیئت همراه در دانشگاه بیرجند، استخر ذخیره آب پردیس شوکت آباد و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه بیرجند به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اشاره به اینکه استخرهای ذخیره آب با هزینه یک میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی و ردیف های ابلاغی وزارت علوم هرکدام با ظرفیت هزار مترمکعب افتتاح شد، ادامه داد: استخر ذخیره آب پردیس دانشگاه به منظور جمع آوری آب‌های سطحی و آب تصفیه فاضلاب خاکستری و همچنین استفاده از چاه آب افتتاح شد. 

عملیات اجرایی خوابگاه متأهلین با حضور معاون وزیر علوم آغاز شد
رئیس دانشگاه بیرجند عنوان کرد: عملیات اجرایی خوابگاه متأهلین با حضور دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بیرجند آغاز شد، دکتر لامعی با اشاره به اینکه خوابگاه متأهلین با زیربنای 3500 مترمربع و هزینه اولیه 450 میلیارد ریال در دانشگاه بیرجند ساخته خواهد شد، ادامه داد: این پروژه تا پایان سال 1402 به بهره‌برداری خواهد رسید.

تخصیص اعتبارات تکمیل پروژه دانشکده ادبیات بیرجند 
معاون  اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه بیرجند پیرامون پروژه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند، اظهار کرد: این پروژه جز مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی بوده و حمایت بسیار خوبی از آن شد.
دکتر علی خطیبی با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه باقی مانده است، گفت: در مرحله تخصیص اعتبارات سفر این پروژه کامل خواهد شد. وی ادامه‌ داد: اگر تکمیل پروژه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند نیاز به اعتبار بیشتری داشته باشد تلاش می‌کنیم از محل اعتبارات متمرکز وزارت خانه به آن کمک کنیم. 
 حضور در نشست شورای دانشگاه بیرجند و جلسه تجلیل از ایثارگران و بازدید از دانشگاه صنعتی بیرجند از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

آخرین ویرایش۱۳ مهر ۱۴۰۱