جشنواره ملی زرشک، در خراسان جنوبی افتتاح شد

۲۲ مهر ۱۴۰۱ | ۲۱:۱۵ کد : ۲۰۴۴۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۸۶۷
جشنواره ملی زرشک روز پنج شنبه ۲۱ مهر در خراسان جنوبی افتتاح شد. این جشنواره قرار است تا ۲۷ مهر در شهرستان‌های زرشک خیز خراسان جنوبی به منظور بازارسازی و معرفی این محصول برگزار شود.
جشنواره ملی زرشک، در خراسان جنوبی افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند، جشنواره ملی زرشک روز پنج شنبه ۲۱ مهر با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس و سرایان، رئیس دانشگاه بیرجند، معاون امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد. این جشنواره قرار است تا ۲۷ مهر در شهرستان‌های زرشک خیز خراسان جنوبی یعنی زیرکوه، قاینات، درمیان، بیرجند و سربیشه به منظور بازارسازی و معرفی این محصول برگزار شود.
معرفی محصول در سطح ملی و بین المللی، توریسم کشاورزی و گردشگری مزرعه، آموزش کشاورزان، معرفی ارزش‌های دارویی و اقتصادی زرشک، جذب سرمایه‌گذار برای توسعه صنایع تبدیلی و غذایی و کمک به بازاریابی از اهداف اصلی جشنواره است.
لازم به ذکر است که مسئولیت کمیته علمی و نوآوری جشنواره بر عهده دانشگاه بیرجند می باشد. همچنین همایش علمی و رویداد استارتاپی کشاورزی و جشنواره زرشک در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

آخرین ویرایش۲۲ مهر ۱۴۰۱