برگزاری همایش ملی فرهنگ و هویت های دیجیتال دانشگاه در دانشگاه بیرجند

۰۶ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۵۰ کد : ۲۱۳۴۳ اخبار اخبار برگزیده معاونت
تعداد بازدید:۱۰۲۰
در ادامه سلسله برنامه های هفته فرهنگ دانشگاهی و با سخنرانی جمعی از اعضای هیأت علمی موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف و دانشگاه بیرجند، همایش ملی فرهنگ و هویت های دیجیتال برگزار شد.
برگزاری همایش ملی فرهنگ و هویت های دیجیتال دانشگاه در دانشگاه بیرجند

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، به مناسبت هفته فرهنگ ، همایش ملی فرهنگ و هویت های دیجیتال دانشگاه برگزار شد. در این همایش یک روزه که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و مدیریت برنامه، بودجه و تجول اداری دانشگاه و موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روز سه شنبه یک آذر ماه و با حضور جمعی از نخبگان عرصه فرهنگ برگزار شد، سخنرانان به ارائه مباحث روز در خصوص فرهنگ و هویت های دیجیتال پرداختند.

دکتر احمد لامعی گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، در آیین افتتاحیه این همایش ضمن تأکید بر نقش فرهنگ در توسعه جوامع گفت: در عصر دیجیتال، رهبری و مرجعیت سنتی منسوخ می شود و هر شخصی برای هویت دیجیتال یک رهبر و هدایتگر اجتماعی می شود.وی در ادامه ضمن تشریح ویژگیهای عرصه دیجیتال خاطر نشان کرد: در شرایط عصر دیجیتال، ما نیازمند احیای هویت فرهنگی خودمان هستیم. دکتر لامعی در ادامه افزود: در این دهکده جهانی، ضمن تعامل با عرصه بین المللی، با استفاده از میراث تاریخی خودمان در ادوار گذشته می توانیم در سایه گفتمان علم گرایی، دانایی محوری با الهام از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، تمدن اسلامی و دانشگاه تمدن ساز اسلامی ایرانی را دوباره بازآفرینی کنیم.

در این همایش یک روزه ده نفر از اساتید و اعضای هیأت علمی موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه بیرجند در دو نوبت صبح و عصر به ایراد سخنرانی پرداختند. دکتر فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند در مراسم اختتامیه این همایش نیز ضمن تشکر از موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف و دانشگاه بیرجند، بابت برگزاری این همایش یک روزه به اهمیت نقش فرهنگ در جامعه و بخصوص دانشگاهها تأکید کرد.

آخرین ویرایش۰۶ آذر ۱۴۰۱