نشست هم اندیشی بزرگداشت هفته پژوهش برگزار شد

۱۰ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۱ کد : ۲۱۴۸۱ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۳۱۷
نشست هم اندیشی بزرگداشت هفته پژوهش با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی و معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند روز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.
نشست هم اندیشی بزرگداشت هفته پژوهش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: باید با شناخت ظرفیت‌ها و اولویت‌های توسعه‌ای استان تحقیقات و پژوهش‌ها را دنبال کنیم .
ناصری با بیان این مطلب در نشست هم‌اندیشی بزرگداشت هفته پژوهش اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر مسایل پژوهشی، علمی و آموزشی باید برای رسیدن به اوج قله علم به مسئله پژوهش توجه کرد.
وی با تأکید بر اینکه پژوهش باید تابع نیاز کشور باشد، افزود: پژوهش باید از ارکان اصلی رشد جامعه قرار گیرد.
معاون استاندار تصریح کرد : سهم پژوهش در بودجه کشور یک درصد مشخص شده در حالی که کشورهای پیشرفته این سهم را چهار درصد در نظر گرفته اند.
وی ادامه داد: تلاش شده این سهم در کشور ما هم بالاتر رود و در استان هم امسال بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای پژوهش در نظر گرفته شده است.
ناصری گفت: اعتبار پژوهش از محل اعتبارات جاری تأمین می‌شود لذا امید است دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند در این راستا طرح‌های موفقی ارائه و انجام دهند.
به گفته وی؛ ۶۰ طرح پژوهشی تاکنون در استان معرفی و ۳۴ مورد به تصویب رسیده است.
معاون استاندار گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری امید است بتوانیم از بخش‌های دیگر برای انجام پژوهش کمک بگیریم.
وی بر برجسته‌سازی برنامه‌های هفته پژوهش تأکید کرد و افزود: همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های هفته پژوهش الزامی است.
ناصری اظهار داشت: دستگاه‌هایی که تاکنون برای هفته پژوهش اقدامی نکرده اند نیاز است سریعتر برنامه‌های خود را اعلام نمایند.
وی افزود : آموزش و پرورش به عنوان دبیر جشنواره دانش آموزی، برنامه آموزشی را در زمینه پژوهش دنبال می کند.
معاون استاندار ادامه داد :دانشگاه بیرجند میزبان نمایشگاه هفته پژوهش خواهد بود اما سایر دستگاه‌ها نیز همکاری خواهند کرد.
وی بر ترویج فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پژوهش از سوی دستگاه های اجرایی تأکید کرد و افزود: تجلیل پژوهشگران برتر استان هم در هفته پژوهش انجام می شود.
ناصری عنوان کرد:جهاد تبیین هم در مسئله پژوهش اهمیت دارد و باید در این هفته مورد توجه قرار گیرد.
دکتر اکبرپور با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای هفته استانی پژوهش گفت: 12 تا 17 آذر هفته پژوهش در استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.
معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند، به مستندات ارسالی از سوی ادارت استان برای فعالیت‌های پژوهشی، افزود: دبیرخانه هفته پژوهش در دانشگاه بیرجند مستقر است. وی به اقدامات انجام شده برای برگزاری هفته پژوهش اشاره کرد و ادامه داد: دبیرخانه ستاد هفته پژوهش استان در دانشگاه بیرجند راه اندازی  شد. همچنین فرم ارزیابی پژوهشگران برتر استان تدوین گردید. مکاتبه با دستگاه‍‌‌های اجرایی استان برای ارسال فعالیت‌های پژوهشی و طرح های برتر و پژوهشگران برگزیده در یکسال گذشته از دیگر اقدامات این ستاد در دانشگاه بیرجند بوده است.
دکتر اکبرپور بیان داشت: وب سایت ستاد هفته پژوهش استان در این ایام توسط دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد و مکاتبه با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای دریافت فعالیت‌های پژوهشی به منظور درج در این سایت انجام شده است. وی با اعلام گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه بیرجند در هفته پژوهش، گفت: در پردیس علوم پایه 10 کارگاه آموزشی و 38 سخنرانی علمی با حضور اساتید مدعو و اعضای هیأت علمی دانشکده انجام خواهد شد. در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دو کارگاه و 21 سخنرانی علمی و کرسی و در پردیس مهندسی 15 سخنرانی و  در پردیس کشاورزی 11 کارگاه و 23 سخنرانی و سه نشست،  پردیس علوم رفتاری 18 سخنرانی و دانشکده هنر 10 کارگاه و 17 سخنرانی علمی برگزار خواهد شد. در مجموع هفته پژوهش 33 کارگاه و سه سخنرانی مدعو و 117 سخنرانی علمی برگزار می‌شود.
19 تا 25 آذر هفته ملی پژوهش در تهران برگزار خواهد شد.

آخرین ویرایش۱۲ آذر ۱۴۰۱