رویداد جذب ایده دانشگاه بیرجند برگزار شد

۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۵ کد : ۲۱۵۱۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۵۸۶
رویداد جذب ایده دانشگاه بیرجند با همراهی دانشجویان، اعضای هیات علمی و داوران متخصص به ایستگاه پایانی خود رسید و پس از تعیین برگزیدگان، در آیین اختتامیه این رویداد که روز یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد، از ایده های برتر تجلیل به عمل آمد.
رویداد جذب ایده دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در آیین اختتامیه رویداد جذب، دکتر اکبرپور، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری از اهمیت توجه به ایده‌های دانشجویی و برنامه حوزه پژوهشی در خصوص حمایت از این طرح‌ها پرداخت. در ادامه پس از پخش کلیپ‌های مربوط به رویداد جذب و فرآیند برگزاری و داوری ایده‌ها، دکتر اکبری، رئیس گروه کارآفرینی دانشگاه گزارشی کامل از این رویداد را بیان کرد. وی گفت: پس از برگزاری پیش رویداد‌های مختلف در تمامی پردیس‌های دانشگاه و ثبت نام اولیه از 450 دانشجو علاقه مند و پس از پالایش ایده‌های مناسب اولیه، شرکت کنندگان در سه دسته مهندسی، هنری و عمومی ایده‌های خود را ارائه داد. 30 ایده مهندسی، 26 ایده هنری و 21 ایده عمومی و در مجموع ارائه 77 ایده مختلف توسط علاقه مندان ارائه شد.
در ادامه دکتر احمدی زاده رئیس بنیاد ملی نخبگان استان با اعلام طرح‌های حمایتی این نهاد از ایده پردازان و نخبگان، قول همکاری و مساعدت با ایده‌های برتر رویداد را داد. در پایان از مدیران سابق حوزه ارتباط جامعه با صنعت، داوران رویداد، برگزیدگان ارزیابی اخیر مرکز نوآوری و شتابدهی و برگزیدگان رویداد جذب دانشگاه تجلیل شد.
 برگزیدگان ارزیابی زیست بوم نوآوری از میان 52 واحد فناور و نوآور حاضر در زیست بوم نوآوری رتبه های برتر را کسب کردند. گالری شاهو رتبه اول در میان واحد های نوآور و توسعه امن چابک رتبه نخست در میان واحد های فناور را آن خود کردند. 
در پایان از 10 ایده برتر رویداد جذب تقدیر و تجلیل شد که به تمامی برگزیدگان فضای کار اختصاصی و اشتراکی در محیط زیست بوم نوآوری دانشگاه بیرجند اختصاص داده خواهد شد و به علاوه وام کم بهره 10 میلیون تومانی به تمامی 10 تیم برتر تقدیم خواهد شد. به 3 ایده برتر رویداد جذب علاوه بر آن جوایز، مبالغی به ارزش در مجموع 10 میلیون تومان تقدیم شد.
امین عاطفی نیا با ایده قاشق خود تنظیم که به مرحله نمونه ی اولیه رسیده و مراحل اولیه برای رسیدن به بازار را طی کرده است، رتبه ی نخست این رویداد را از آن خود کرد. این قاشق برای افراد مسن و کودکان که در کنترل کردن قاشق با سختی هایی مواجه هستند بسیار سودمند است و قرار است با حمایت های مشاوره ای و تامین نیاز های اولیه، مسیر ورود این محصول به بازار هر چه سریعتر فراهم شود.
آقای سید امیرحسین حسینی و خانم اطمینان با ایده کود زیستی رتبه دوم و خانم مینا راتقی با ایده نوآوری در صنایع چوبی رتبه ی سوم رویداد جذب را از آن خود کردند.
برگزاری رویداد های استارتاپی از جمله وظایف زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند است که در همین راستا در نیمسال تحصیلی جاری رویداد جذب ایده در سطح دانشگاه و با حضور پرشور دانشجویان برگزار گردید.
برای برپایی این رویداد بخش های مختلفی شامل اطلاع رسانی حضوری، برگزاری پیش رویداد های مختلف در سطح تمامی دانشکده ها، کارگاه های گوناگون برای ایده پردازان  و همچنین مشاوره های خصوصی مختلف در نظر گرفته شده بود. کارگاه های طراحی بوم کسب و کار و ارائه نهایی در استارتاپ از جمله دوره های مفیدی بود که برای دانشجویان علاقه مند برنامه ریزی شد. اهدافی نظیر آشنایی دانشجویان با مسائل تجاری سازی و طراحی بوم کسب و کار (BM)، پرداخت و تکمیل ایده های ذهنی و تبدیل آن ها به کسب و کار عینی و آشنایی با ارائه حرفه ای از جمله دلایل برگزاری کارگاه ها بود. در مدت زمان برگزاری رویداد جذب 5 کارگاه طراحی مدل کسب و کار با ظرفیت هر کارگاه 30 نفر در مانا2 و یک کارگاه ارائه نهایی به صورت عمومی و با حضور تمامی شرکت کنندگان در رویداد در تالار ولایت برگزار شد.

آخرین ویرایش۱۲ آذر ۱۴۰۱