نشست صمیمانه دبیران و اعضای کانون های فرهنگی با معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در آستانه ۱۶ آذر برگزار شد.

تعداد بازدید:۱۲۱۹
نشست صمیمانه دبیران و اعضای کانون های فرهنگی با معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در آستانه ۱۶ آذر برگزار شد.

در آستانه فرا رسیدن 16 آذر، گرامیداشت روز دانشجو؛ نشست صمیمانه و  پرسش و پاسخ دبیران و اعضای کانونهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی با معاون فرهنگی و اجتماعی، مدیر و معاون مدیر فرهنگی دانشگاه، شنبه 12 آذرماه 1401، از ساعت 19:30 لغایت 22، در محل سالن فرهنگ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند برگزار شد. 

در ابتدای این نشست، سیف الهی مقدم، رئیس اداره فرهنگی و مسئول کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی دانشگاه، گزارشی از روند برگزاری انتخابات و تعیین دبیران و برنامه های کانون ها در طول این چند ماه ارائه نمود.

در ادامه جلسه، دکتر حسین فرزانه پور، ضمن تبریک پیشاپیش روز دانشجو، از تلاش ها و فعالیت های شاخص کانون ها در طول دوماه گذشته که علی رغم کمبودها و برخی محدودیت ها توسط کانون های فرهنگی برگزار گردید تشکر و قدردانی کرد.

ایشان از پیگیری درخواست ها و طرح های جامعی که برای پیشرفت و توسعه حوزه فرهنگی پیش بینی شده است خبر داد و گفت: کانون های فرهنگی با تکیه بر علاقمندی های دانشجویی میتواند بستر و زمینه خوبی برای ایجاد نشاط و پویایی در دانشگاه باشد و حوزه فرهنگی نیز تمام تلاش خود را برای  حمایت از کانون های فرهنگی خواهد نمود. 

 دکتر علی اکبر محمدی، مدیر فرهنگی دانشگاه نیز در ادامه با توصیه دانشجویان بر نشاط و پویایی همراه با لبخند، دبیران و اعضای کانون ها را به ارتباط مداوم و قوی با اساتید مشاور کانون های فرهنگی توصیه کرد و از آنها خواست، ضمن مشورت مداوم با اساتید مشاور خود، درجهت تقویت و بهبود کیفیت طرح های خود با تکیه بر استاید مشاور خود تلاش نمایند. 

ایشان همچنین به توسعه ارتباط با سازمان ها و نهادهای خارج از دانشگاه اشاره نمودند و گفتند: ارتباط با سازمان ها و نهادهای مرتبط ضمن بهبود کیفبیت برنامه ها به لحاظ کیفیت، زمینه های رشد فردی و گروهی در کانون ها را فراهم و در واقع خود این ارتباط دانشگاه با شهر و سازمان ها و ادارات ذیربط، زمینه ساز رشد و تکامل دانشگاه و دانشجو همچنین نگاه مثبت به دانشگاه خواهد بود. 

خانم رویا موحدی، معاون مدیر فرهنگی دانشگاه نیز در بین دانشجویان کانون های فرهنگی، با اشاره به فعالیت های درخشان کانونها در دوره های گذشته و  ارتباط خوب و مداوم دانشجویان کانونی  بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه با حوزه فرهنگی اشاره کرد و تکیه بر علاقمندی های غیر درسی در دانشجویان عضو کانون های فرهنگی موجب شده است که  آنها با علاقه و رغبت بیشتری در  کنار هم  قرار بگیرند و نشاط و سرزندگی همیشه در بین آنها موج می زند. 

در ادامه جلسه، تعدادی از دبیران کانون های فرهنگی، هنری، اجتماع و مذهبی دانشگاه از جمله: کانون فیلم و مستند، تبلیغات، هنرهای تجسمی، موسیقی، قرآن پژوهان،  گردشگری، تئاتر، شعر و ادب، عفاف و حجاب، تولید محتوای ماژ و کانون فرهنگی هنری دهکده(دانشجویان بین الملل افغانستانی دانشگاه بیرجند) دغدغه ها و مسائل کانونی خود را از مسئولین فرهنگی دانشگاه مطرح نمودند. 

در ادامه این جلسه که 3 ساعت و نیم به طول انجامید، با حضور اکثریت دبیران حاضر در نشست و با استناد به مصوبات آیین نامه کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی، موضوع انتخاب دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی مطرح شد. بر این اساس از بین سه نفر از دبیران کاندید برای  این مسئولیت، جناب آقای مهدی دهقان شادمهری، دبیر کانون موسیقی دانشگاه با حداکثر آرای دبیران حاضر، به عنوان دهمین دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی دانشگاه بیرجند انتخاب گردید. 

ضمناً، در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات درخشان خانم معصومه سیامک، دبیر سابق شورای مذکور، ایشان به عنوان مشاور دانشجویی کانون های فرهنگی دانشگاه نیز معرفی گردیدند. 

آخرین ویرایش۱۳ آذر ۱۴۰۱