برگزاری جلسه شورای نظارت بر خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی شهرستان فردوس

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۸ کد : ۲۴۸۸۰ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۹۳۶
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند دکتر موسوی؛ معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند؛ و رئیس شورای نظارت بر خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی از دانشکده فنی و مهندسی فردوس در مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۰به عمل آورد و در جلسه ی شورای نظارت بر خوابگاه های دانشجویی که با حضور دکتر تورانی؛ رئیس دانشکده فنی و مهندسی؛ معاون اداری و مالی دانشکده، ریاست شورای شهر فردوس، نمایندگانی از خوابگاه داران و دانشگاه ها، فرمانداری، نیروی انتظامی، شهرداری برگزار شد، شرکت کرد.

دکتر موسوی در این دیدار ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت از تشکیل جلسه ی شورای نظارت در شهرستان ابراز خرسندی کرد و اظهار امیدواری نمود با همت خوابگاه داران و مسئولین دانشگاه ها و نگاه حمایتی دانشگاه بیرجند، وضعیتی رقم بخورد که مطلوب دانشجویان بوده و اسباب رضای حضرت باری تعالی فراهم گردد.

معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند در بخشی از سخنانش یادآور شد، نگاه دانشگاه بیرجند به وضعیت آموزش عالی در فردوس نگاه خوبی است ولی لازمه استمرار این نگاه همبستگی و حمایت متقابل دانشگاه و دستگاه های شهرستان است. سید مرتضی موسوی تصریح کرد ما موظفیم امکانات رفاهی و خوابگاهی که نیاز اولیه دانشجو است را برطرف کنیم تا در تقابل فرهنگی دانشجو با محیط پیرامونی اش به مشکل نخوریم و دانشجو در بدو ورود به دانشکده احساس خوشایندی داشته باشد.

شایان ذکر است دکتر موسوی اظهار امیدواری کرد مصوبه ی هیات امنا برای خرید خوابگاه دانشجویی یاد شقایق ها محقق شود تا از این منظر ان شاءاله مشکلات اسکان دانشجویان دختر نیز حل شود.


دکتر مهدی تورانی ضمن عرض خوش آمد و تسلیت ایام، گزارشی از وضعیت خوابگاه های دانشجویی مورد استفاده دانشکده در سال گذشته ارائه نمود و اظهار امیدواری کرد با همکاری دانشگاه بیرجند و معاونت دانشجویی بتوانیم گامی بلند در فراهم نمودن محیطی مطلوب برای دانشجویان دانشکده برداریم.


علی زال حسینی؛ معاون اداری و مالی دانشکده و دبیر شورای نظارت بر خوابگاه های غیر دولتی شهرستان فردوس؛ در ادامه ی این جلسه گزارشی از وضعیت فعلی خوابگاه های دانشجویی شهرستان ارائه نمود. زال حسینی اعلام کرد با توجه به تفاهم نامه دانشگاه آزاد با دانشگاه فرهنگیان، دانشکده فنی و مهندسی برای تامین ظرفیت خوابگاهی دانشجویان پسر بتواند از ظرفیت خوابگاهی آموزشکده آیت الله خامنه ای استفاده نماید.


نماینده نیروی انتظامی در این جلسه از خوابگاه داران خواست تا وضعیت ورود و خروج دانشجویان طبق ضوابط کنترل و با توجه به سابقه اعتقادی و مذهبی شهر فردوس توصیه هایی در خصوص عفاف و حجاب به دانشجویان داده شود تا از این منظر بتوانیم محیطی آرام و مطلوب برای دانشجویان فراهم و از بروز سوانح تا حد امکان جلوگیری نماییم.

ریاست شورای شهر فردوس در این جلسه با بیان این مطلب که فردوس یک شهر فرهنگی و دانشگاهی است اعلام کرد، شورای شهر با تمام توان در خدمت دانشگاه های شهر هست ولی از حضور 600 نفر دانشجوی دانشکده فنی و مهندسی در یک ساختمان استیجاری گلایه و تصریح کرد این وضعیت مطلوب دانشگاه بیرجند نیست.

علیپرست در بخشی از سخنانش اظهار امیدوری کرد با تعامل مسئولین دانشکده و شهرستان زمینه برای خرید خوابگاه یاد شقایق ها و ساخت ساختمان اداری و آموزشی دانشکده فراهم گردد.


دکتر تورانی در پایان از همکاری خوابگاه داران در فراهم نمودن محیطی آرام همراه با امکانات مطلوب تشکر کرد و مقرر گردید دانشجویان پسر دانشکده فنی و مهندسی از خوابگاه پردیس و ظرفیت خالی خوابگاه آموزشکده آیت الله خامنه ای استفاده نمایند و خوابگاه یاد شقایق ها در اختیار دانشجویان دختر قرار گیرد.

شایان ذکر است ظرفیت خالی خوابگاه دانشگاه آزاد با ظرفیت 130 نفر در اختیار دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، خوابگاه الماس با ظرفیت 120 نفر در اختیار دانشجویان پسر دانشکده پزشکی قرار خواهد گرفت.


دکتر موسوی در پایان ضمن تشکر از کلیه دست اندر کاران از خوابگاه داران خواست تا علاوه بر اجر مادی، اجر اخروی خوابگاه داری را از یاد نبرند و برای موفقیت و سربلندی کلیه خدمتگزاران این خطه ی اسلامی از خداوند متعال طلب بهروزی و موفقیت نمود.


 

آخرین ویرایش۳۱ مرداد ۱۴۰۲