حضور پرشور دانشگاهیان در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

۱۳ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۳ کد : ۲۵۶۴۴ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۹۶۶
راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان‌ماه صبح امروز با حضور گسترده دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه بیرجند با شعار « نظم نو جهانی با نسل آرمانی» در مرکز استان خراسان جنوبی بیرجند برگزار شد.
حضور پرشور دانشگاهیان در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در راهپیمایی باشکوه یوم الله 13 آبان، دانشگاهیان با اعلام انزجار از سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم غاصب صهونیستی خواستار توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها و آمریکا شدند.
دانشگاهیان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و حزب الله لبنان و پلاکاردهایی با عناوین غزه تنهاترین شهر جهان و 13 آبان روز استکبارستیزی همگام با دیگر مردم انقلابی استان در راهپیمایی 13 آبان شرکت کردند.
شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، « شعار ملت دین؛ فلسطین، فلسطین» و « هیهات من الذله» پرتعدادترین شعارهای این تجمع را شامل می‌شد.
راهپیمایی امسال از میدان ابوذر آغاز و در میدان قدس به اتمام رسید، سخنران اصلی این مراسم دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
روز ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز "مبارزه با استکبار" نام‌گذاری شده و دلیل آن تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.
۱۳ آبان علاوه بر سالروز تسخیر لانه جاسوسی یادآور دو رویداد مهم دیگر شامل؛ "تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳" و کشتار جمعی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی است و به همین دلیل "روز دانش‌آموز" نام گرفت و هرسال تظاهرات ضد اسکتباری در سراسر کشور برگزار می‌شود.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۲۴ آبان ۱۴۰۲