در نشست رئیس دانشگاه بیرجند با رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) تأکید شد:

تبادل دانشجوی غیر ایرانی در رشته‌ها و مقاطع  مختلف تحصیلی

۱۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۲ کد : ۲۵۷۰۲ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۲۲۴
دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند به منظور ارتباط با دانشگاه‌های بین المللی و جذب دانشجویان غیر ایرانی روز سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲، با حجّت الاسلام والمسلمین دکتر سعید جازاری معموئی، رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) دیدار و گفتگو کرد.
تبادل دانشجوی غیر ایرانی در رشته‌ها و مقاطع  مختلف تحصیلی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه ضمن تشریح دستاوردهای نشست با ئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع)، گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی دوره مدیریتی جدید تبدیل دانشگاه به قطب بین المللی شرق کشور است که یکی از راههای دست یابی به این مهم جذب دانشجویان بین المللی می‌باشد.
دکتر لامعی با اعلام اینکه در این نشست رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) ضمن موافقت با تبادل دانشجویان بین المللی، تأکید کرد که در مرحله اول  50 دانشجوی بین المللی از ملیت‌های مختلف در رشته‌ها و مقاطع  مختلف در دانشگاه بیرجند تحصیل خواهند کرد.
رئیس دانشگاه بیان داشت: در این نشست مقرر گردید تفاهم نامه‌ همکاری مشترک بین دو دانشگاه در نیمه دوم آذرماه منعقد گردد.
وی افزود: برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و صدور دانش‌نامه مشترک، تعریف و اجرای فعالیت‌های پژوهشی مشترک، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی مشترک، استفاده متقابل از امکانات و خدمات پژوهشی از جمله شبکه اطلاع‌رسانی، نشریات، کتابخانه و مرکز اسناد و انتشارات بخشی از مفاد این تفاهم نامه مشترک را شامل می‌شود.
همچنین استفاده طرفین از امکانات فرهنگی و دانشجویی یکدیگر، تبادل دانشجوی غیر ایرانی در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی، تبادل استاد از طریق موافقت با خدمت استادان براساس قوانین و مقررات مربوطه، همکاری متقابل در جهت اهداف بین المللی این دو دانشگاه،  همکاری در چاپ مقالات علمی در مجلات طرفین، برقراری پیوند تارنمای دانشگاه در وبگاه دو دانشگاه، ایجاد تسهیلات برای استفاده از امکانات تحقیقاتی، استفاده از امکانات رفاهی دو دانشگاه از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه صمیمانه بود.
در پایان رئیس دانشگاه ابراز امیدواری کرد که ارتباط و تعامل با دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) بدون شک یکی از افتخارات دانشگاه بیرجند در عرصه آموزشی، پژوهشی و بین المللی خواهد بود.

آخرین ویرایش۱۷ آبان ۱۴۰۲