رئیس دانشگاه بیرجند؛

افزایش دو درصدی تعداد دانشجویان دانشگاه بیرجند

۲۰ آذر ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۷ کد : ۲۶۲۳۲ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۹۳۷
دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، گفت: تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جاری نسبت به سال‌های قبل ۲ درصد افزایش یافت و به حدود ۱۴ هزار نفر رسید.
افزایش دو درصدی تعداد دانشجویان دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه حمایت از توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان که به مناسبت هفته فرهنگ دانشگاهی در دانشگاه بیرجند برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: علیرغم اینکه برخی دانشگاه‌های کشور با کاهش جمعیت دانشجویی مواجه شدند اما تعداد دانشجویان دانشگاه بیرجند امسال افزایش یافت.
وی از دانشگاه به عنوان محیط علمی و پویا در جامعه یاد و اظهار کرد: جا دارد در کنار مباحث علمی به عرصه‌های فرهنگی و دینی هم احترام خاص گذاشته شود.
رئیس دانشگاه بیرجند تأکید کرد: دانشگاه محیط جوان و پر انرژی است و دوستداران نظام و انقلاب به این محیط نگاه امیدوارانه دارند.
وی گفت: دانشجو به عنوان قشری محسوب می‌شود که در جامعه نفوذ قوی دارد و سبب شده که جایگاه دانشجو در جامعه ویژه باشد.
رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به روز دانشجو و برنامه‌هایی که در استان برگزار شد، افزود: ۱۶ آذر روز استکبارستیزی و نماد مقابله و آرمان خواهی دانشجویان ایرانی است.
وی گفت: امسال در دانشگاه بیرجند برنامه‌های متنوعی از جمله نشست سخنگوی دولت با دانشجویان برگزار شد که نمایندگانی از تشکل‌ها و فعالان فرهنگی مطالبات خود را بیان کردند.
دکتر لامعی با بیان اینکه در این روز از خوابگاه‌های دانشجویی بازدید شد، یادآور شد: در این بازدیدها خوابگاه‌های خواهران و برادران از نزدیک بررسی و دیدگاه‌های دانشجویان شنیده شد که تلاش می‌کنیم تا حد امکان مشکلات دانشجویان رفع شود.
وی گفت: در طلیعه روز دانشجو، هفته فرهنگی دانشگاه با برنامه‌های متعدد در دستور کار قرار دارد لذا سعی داریم فضای شادی برای دانشجویان مهیا کنیم.
رئیس دانشگاه بیرجند از برگزاری مراسم تکریم از مدال آوران دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: برخی دانشجویان در حوزه‌های مختلف از جمله در مسابقات روسیه افتخارآفرینی کردند که شایسته تجلیل و قدردانی هستند.
ایده برگزاری هفته فرهنگی
وی بیان کرد: ایده برگزاری هفته فرهنگی دانشگاه از طریق دانشگاه بیرجند به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شد و مورد استقبال قرار گرفت.
دکتر لامعی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ، فضایی است که در آن نفس می‌کشیم، فرهنگ به مثابه روحی است که در بدن جریان دارد و موجبات نشاط جان را فراهم می‌کند.
وی عنوان کرد: امروز نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی دانشجویان در عرصه‌های مختلف به مناسبت هفته فرهنگی دانشگاه افتتاح شد و به مدت چهار روز در سالن امید دانشگاه میزبان علاقمندان است.

آخرین ویرایش۲۰ آذر ۱۴۰۲