معاون سازمان برنامه و بودجه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی:

هفت هزار میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی اختصاص یافت

۲۰ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۶ کد : ۲۶۲۳۹ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۹۱۸
معاون عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه، همزمان با سفر به بیرجند و در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، گفت: هفت هزار میلیارد ریال در بودجه امسال در راستای پاسخگویی به نیاز دانشجویان متاهل و طرح جوانی جمعیت برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی لحاظ شده‌ است.
هفت هزار میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی اختصاص یافت

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، دکتر حسین شفیعی، معاون عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به در دست ساخت بودن سه خوابگاه دانشجویی متأهلی در دانشگاه بیرجند از محل کمک‌های خیرین افزود: با توجه به مشارکت خیرین در تکمیل این پروژه‌ها مساعدت لازم را خواهیم داشت.
وی گفت: یکی از رویکردهای وزارت علوم در طرح جوانی جمعیت، ساخت خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی است و چنانچه دانشگاهی بتواند نیمی از این هزینه‌ها را از محل مشارکت خیران و سایر منابع تامین کند، مابقی هزینه آن را برعهده می‌گیریم.
دکتر شفیعی با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند ۳۷ پروژه در دستورکار است، خاطرنشان کرد: نگاه ما به دانشگاه‌های نقاط مرزی به دلیل تثبیت جمعیت و اثرگذاری که در حل مشکلات جامعه دارند، ویژه است.
وی افزود: در حوزه عمرانی تلاش ما این است که ضرایب اعتباری را به گونه‌ای درنظر قرار دهیم که منجر به خدمتگزاری بهتر در دانشگاه‌های مرزی و محروم‌ شود.
معاون عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در زمینه مدیریت فضای سبز دانشگاه بیرجند و تکمیل تصفیه‌خانه هم به دلیل اهمیت موضوع کمک‌های لازم را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح روزانه هزار و ۲۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز امکان بازیابی آب وجود دارد.
دکتر شفیعی تصریح کرد: تلاش ما این که با حمایت مالی به گونه‌ای کمک کنیم تا دانشگاه بیرجند به لحاظ شرایط کیفی با شتاب بیشتر به شرایط استانداردتری و در شأن شهر بیرجند برسد.
وی با ذکر این نکته که از محل صندوق توسعه ملی رقم قابل توجهی به تجهیز دانشگاه‌های کشور تزریق شده‌ است، بیان کرد: اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان‌ها ۱۰۰ درصد محقق می‌شود اما باید یک مرحله اداری طی شود.

آخرین ویرایش۲۰ آذر ۱۴۰۲