انعقاد ۳۶ تفاهم‌نامه پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی/افزایش ۴ برابری نسبت به سال گذشته

۲۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۳ کد : ۲۶۲۷۸ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۷۴۵
معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند از انعقاد ۳۶ تفاهم‌نامه پژوهشی دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی داخل و خارج از استان خبر داد و گفت: تعداد تفاهم‌نامه‌ها نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.
انعقاد ۳۶ تفاهم‌نامه پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی/افزایش ۴ برابری نسبت به سال گذشته

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر ابوالفضل اکبرپور همزمان با بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان در محل سالن امید دانشگاه بیرجند و در جمع خبرنگاران افزود: تعداد تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با دستگاه‌های اجرایی داخل و خارج از استان نسبت به سال گذشته افزایش 4 برابری داشته است. وی گفت: در حوزه ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت هم قراردهای ما ۲ برابر سال گذشته و به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان بوده است.
معاون دانشگاه اعلام کرد: در سال جاری، حوزه پژوهش ۱۹۳ مقاله علمی و پژوهشی انجام و ۱۶۲ مقاله ISI دانشگاه بیرجند نیز چاپ و ۳۳۰ مقاله نیز در همایش‌های ملی و داخلی منتشر شده است.
معاون پژوهشی دانشگاه، گفت: تاکنون هفت نمایشگاه داخلی و خارجی برگزار و همچنین 9 طرح مصوب داخلی اجرا شده است.
دکتر اکبرپور در بخش دیگپری از سخنانش به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه بیرجند، اشاره کرد و بیان داشت: هدف از این نمایشگاه هم پیوند دانشجویان با بخش صنعت و بازار کار بود تا ایده‌های جذاب و نو در خصوص نیازهای صنعت ارائه شود.
وی گفت: امسال آزمایشگاه مرجع دانشگاه بیرجند رتبه ۴۱ را در بین ۳۶۰ آزمایشگاه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را کسب کرده است.
وی با اشاره به نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان گفت: در این نمایشگاه در حوزه پژوهشی دستاوردهای دانشجویان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری و مراکز آموزشی و پژوهشی استان، کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، الکترونیک، آب و معدن به نمایش گذاشته شده است.
معاون  دانشگاه، افزود: امسال قرص زعفران با خاصیت دارویی مبارزه با سرطان و افسردگی با مجوز سازمان غذا و دارو برای نخستین بار در دانشگاه بیرجند تولید شد.
وی ادامه داد: همچنین در حوزه معدن نیز اعضای هیأت علمی دانشگاه و دانشجویان محصول پهبادی را تولید کردند که می‌تواند به شکل سه بعدی توپوگرافی سطح زمین را برداشت کند و اطلاعات را در اختیار فعالان حوزه معدن قرار دهد.
نمایشگاه حمایت از توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه‌های استان از ۱۹ تا ۲۲ آذر ماه، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ در محل سالن امید دانشگاه بیرجند دایر است.

آخرین ویرایش۲۱ آذر ۱۴۰۲