آیین اختتامیه هفته فرهنگ دانشگاهی در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۲ کد : ۲۶۲۹۱ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۱۸۲
در آیین اختتامیه هفته فرهنگ دانشگاهی که روز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه، گفت: دانشگاه بیرجند در بین ۲۰۰ دانشگاه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رتبه هفتم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را به خود اختصاص داد.
آیین اختتامیه هفته فرهنگ دانشگاهی در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در آیین اختتامیه هفته فرهنگ دانشگاهی، دکتر لامعی با بیان اینکه حوزه فرهنگی دانشگاه به ما کار تیمی و تمرین مدیریت می‌آموزد، اظهار کرد: پرداختن به درس، دانش و پژوهش و مباحث فرهنگی و هنری از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی افزود: نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان بسیار فاخر بود و امیدواریم در ادامه نیز شاهد برگزاری برنامه‌هایی باشیم که پویایی و فعالیت دانشجویان را در پی دارد.
وی با تأکید بر اینکه شور، شادابی و نشاط دانشگاه به دانشجو وابسته است، تصریح کرد: همه یاوران علمی در خدمت دانشجو هستند و امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های خاص و درایت و تدبیر حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شاهد برنامه‌های فاخری مانند هفته فرهنگی باشیم.
رئیس دانشگاه بیرجند، گفت: شب گذشته دانشگاه به حضور شهدای گمنام مزین بود که مایه فخر، مباهات و عزت این کشور هستند.
وی بیان کرد: در نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه در محل سالن امید بیش از ۱۰۰ غرفه برای به نمایش گذاشتن تولیدات هنری و صنایع دستی دانشجویان دایر بود که مورد استقبال قرار گرفت.
همچنین، دکتر فرزانه‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند هم در این آیین گفت: پرونده فعالیت‌های حوزه معاونت فرهنگی در یکسال گذشته پرونده خوب و قابل دفاعی است و این جز با حمایت‌های بی‌شائبه هیأت رئیسه و رئیس دانشگاه امکان‌پذیر نبود.
دکتر فرزانه پور با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه، افزود: با توجه به حوادث سال گذشته، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در نحوه مدیریت بحران تاثیر بسیار خوبی داشت.
وی ضمن قدردانی از همراهی رئیس دانشگاه بیرجند با معاونت فرهنگی دانشگاه، بیان کرد: هر درخواست و برنامه‌ای برای برگزاری در دانشگاه درخواست کردیم دست خالی برنگشتیم، به همین دلیل کارنامه حوزه فرهنگی در بخش‌های مختلف قابل ارائه است.
وی اظهار کرد: سمت و سوی معاونت فرهنگی به سمت کارآفزینی و اشتغال بوده است که در این زمینه استارت آپ‌های مختلفی در دانشگاه برگزار شده است.
معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند ادامه داد: در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری برنامه‌های متعددی از شب شعر تا اردوهای تفریحی و زیارتی و مراسم جشن و مناسبت‌های مذهبی، نمایشگاه کتاب، فعالیت‌های قرانی، جشنواره‌های متعدد مانند قرآن کریم که برای نخستین بار هشت نفر از دانشجویان موفق به کسب رتبه شدند، برگزار شد.
وی یادآور شد: همچنین برگزاری سمینارهایی در حوزه انجمن‌های علمی‌، اردوی راهیان پیشرفت، بزرگداشت روز ملی میراث مکتوب، روز آمار، حضور در اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی سراسری که دانشجویان در آن خوش درخشیدند و برگزاری جلسات نقد کتاب و فیلم که مورد استقبال خوب دانشجویان قرار گرفت، از دیگر برنامه‌ها بود.
دکتر فرزانه پور عنوان کرد: با اینکه تعداد تشکل‌های اسلامی دانشگاه کم است اما در یکسال گذشته نزدیک ۴۰ فعالیت در دانشگاه برگزار شد که حضور شخصیت‌های ملی در دانشگاه بیرجند و ایراد سخنرانی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و کرسی‌های آزاداندیشی از آن‌ جمله بود.
وی ادامه داد: همچنین در طول سال برنامه‌هایی از جمله تریبون‌های آزاد، جلسات پرسش و پاسخ، اردوهای راهیان نور، اردوی سفر معنوی اربعین، اردوهای تشکل‌های سیاسی و اجتماعی نیز با حضور فعال دانشجویان در دستور کار قرار دارد.
معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خوبی پیش رو داریم، گفت: برنامه‌ها بر اساس نیازهای دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان طراحی شده و در طول سال برگزار می‌شود.

رونمایی از کتاب مجموعه آیین نامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی
در پایان این مراسم کتاب مجموعه آیین نامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند رونمایی شد و 40 نفر از فعالان فرهنگی دانشگاه نیز تجلیل شدند.

هفته فرهنگ دانشگاهی به پیشنهاد دانشگاه  بیرجند در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب شده و از ۱۸ تا ۲۵ آذر ماه در تقویم دانشگاهی به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید:

ـ 
۴۰ نفر از اساتید و فعالان فرهنگی دانشگاه بیرجند تجلیل شدند

ـ نمایشگاه حمایت از توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

آخرین ویرایش۲۲ آذر ۱۴۰۲