جلسه شورای اقامه نماز دانشگاه برگزار شد

۲۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۴ کد : ۲۶۴۰۰ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۹۸۸
جلسه شورای اقامه نماز، با حضور حجت الاسلام والمسلمین کمیلی، مسئول ستاد اقامه نماز استان و دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و حجت الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دیگر اعضای این شورا در مسجد امام جعفرصادق(ع) دانشگاه بیرجند برگزار شد.
جلسه شورای اقامه نماز دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، جلسه با حضور اعضای شورای اقامه نماز  و حضرت حجه الاسلام والمسلمین کمیلی مسئول ستاد اقامه نماز استان با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید؛ ابتدا دکتر لامعی رئیس دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)،  اساس دین را اقامه نماز دانست و در باب اهمیت اقامه نماز در قشر دانشجو سخنانی را بیان کرد.
سپس حجت الاسلام والمسلمین جعفری نیز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و عرض خیر مقدم، به بیان حدیثی از پیامبر پرداخت که پیامبر (ص) می فرمایند محبوب ترین عمل نزد خداوند نماز اول وقت است. وی افزود: این حدیث بیانگر اهمیت این موضوع و ادای این فریضه الهی در اول وقت  است لذا ما وظیفه داریم شرایطی را برای برپایی و حضور بموقع و اول وقت دانشگاهیان در نماز جماعت فراهم کنیم. گرچه این موضوع به لطف الهی و همراهی اعضای هیأت رئیسه علی الخصوص ریاست محترم دانشگاه میسر شده است. هرچند که با توجه به تغییر ذائقه دانشجویان نسل جدید، فرهنگ سازی در این زمینه می بایست با شدت و تلاش بیشتری پیگیری شود، البته این موضوع تلاش و همت مضاعف مجموعه‌های فرهنگی و مسئولین را برای فرهنگ‌سازی بیشتری می‌طلبد. سپس گزارشی به صورت اسلاید از عملکرد سال جاری توسط مدیر  اجرایی دفتر ارائه گردید.
در ادامه، حجت ‌السلام والمسلمین کمیلی، مسئول ستاد اقامه نماز استان، مطالبی را در خصوص برگزاری سی امین اجلاس نماز بیان داشت و نکته‌ای را در این خصوص بیان  کرد که می بایست هر دستگاه به فراخور مأموریتی که دارد شیوه ها ، چالش ها و راهکارهای جذب نسل جوان (در مدارس، دانشگاه و...) را بررسی و ارائه نمایند. لذا کار در این زمینه با برگزاری جلسات کارگاهی ، نشست ها، هم اندیشی و کرسی آزاد اندیشی و برگزاری همایشها را ضروری جلوه می‌دهد.
همچنین دکتر دیانی نماز را اصل و اساس دانسته و گفت: می‌بایست در این زمینه برای جوانان کار ویژه ای انجام داد و گروه معارف آمادگی دارد نسبت به توجیه اساتید گروه معارف در زمینه بیان نکات مهم و کلیدی در کلاسهای دروس معارف در ثبت نماز اقدام نماید تا جملات و نکات کلیدی در این خصوص در کلاس بیان شود. وی همچنین اظهار داشت: گروه معارف می‌تواند نشست هم اندیشی را با موضوع جذب به نماز برای سایر اساتید برگزار نماید تا این واجب از طریق سایر اساتید نیز برای دانشجویان یادآوری و گوشزد شود.

آخرین ویرایش۲۹ آذر ۱۴۰۲