در سفر رئیس دانشگاه بیرجند به تهران انجام شد؛

گسترش ارتباطات بین المللی

۰۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۲ کد : ۲۶۴۱۴ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۸۹۰
دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند در سفر کاری به تهران با دکتر خلج منفرد، مدیرکل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی به منظور گسترش ارتباطات بین المللی دیدار کرد.
گسترش ارتباطات بین المللی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بعدازظهر روز چهارشنبه 29 آذر ماه جاری، با دکتر خلج منفرد، مدیرکل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی دیدار کرد.
در این نشست از سوی رئیس دانشگاه، استان خراسان جنوبی، شهر بیرجند و توانمندی‌ها و قابلیتهای دانشگاه بیرجند معرفی شد.
در ادامه، دکتر لامعی با اعلام اینکه دانشگاه بیرجند در حال حاضر با بیش از 50 دانشگاه جهان تفاهم نامه همکاری علمی دارد، گفت: دانشگاه بیرجند با ظرفیت‌های علمی در اختیار علاقمند به همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی است. از آنجا که یکی از عوامل اثرگذار در ارتقاء مرتبه دانشگاه ارتباطات بین المللی است، در این دیدار، مقدمات عقد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بررسی شد.
شایان ذکر است؛ پیش از حضور رئیس دانشگاه در تهران، نامه‌ای از سوی دکتر لامعی به دکتر خلج منفرد ارسال گردید، در آن نامه ضمن معرفی پیشینه فرهنگی خراسان جنوبی و تأکید بر قرارگیری این خطه در منطقه‌ای بسیار استراتژیک، دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه معین استان و پیشینه 47 ساله آن که حاصل سنت حسنه وقف علمی بوده است برشمرده شد. همچنین در این نامه ضمن اعلام تعداد دانشجویان، فارغ التحصیلان و اعضای هیأت علمی تمام وقت به حضور 580 دانشجوی بین المللی و انعقاد تفاهم نامه‌های متعدد و همکاری‌های متقابل با دانشگاه‌های دنیا اشاره شد و در پایان نیز با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند و ارتباطات گسترده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی علاقمندی دانشگاه برای همکاری در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی اعلام گردید.

انعقاد سه تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های کشور پاکستان
همچنین رئیس دانشگاه در این نشست، با اشاره به همکاری متقابل با دانشگاه‌های بین المللی و ارتقا سطح همکاری‌های بین المللی، گفت: بزودی سه تفاهم نامه بین المللی با دانشگاه‌هایی از کشور پاکستان منعقد خواهد گردید. دکتر خلج منفرد نیز در این دیدار بر استفاده از ظرفیت رایزنهای علمی و فرهنگی در کشورها مختلف تأکید کرد و گفت: ارتباط با کشورهای عربی بویژه عراق، لبنان، سوریه و هماهنگی و انسجام بیشتر با رایزن های فرهنگی در کشور افغانستان در افزایش جایگاه دانشگاه بیرجند تأثیرگذار است.
دکتر لامعی نیز گفت: دانشگاه بیرجند با توجه به دریافت مجوز ایجاد مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان آمادگی دارد دوره‌های تابستانی این مرکز را برای غیرفارسی زبانان برگزار نماید.

آخرین ویرایش۰۲ دی ۱۴۰۲