برگزاری کارگروه فرعی حقوقی و قضائی هیأت دولت با موضوع شهرک فرهیختگان

۰۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۳ کد : ۲۶۴۱۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۱۲۷
جلسه کارگروه فرعی حقوقی و قضائی هیأت دولت با موضوع شهرک فرهیختگان، روز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ در سالن جلسات هیأت دولت برگزار شد.
برگزاری کارگروه فرعی حقوقی و قضائی هیأت دولت با موضوع شهرک فرهیختگان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، جلسه کمیسیون فرعی حقوقی و قضائی هیأت دولت با موضوع شهرک فرهیختگان،براساس دعوت صورت گرفته از سوی دکتر مرادی، دبیر کمیسیون فرعی حقوقی و قضائی هیأت دولت با حضور دکتر لامعی، رئیس دانشگاه و تمامی اعضاء و نمایندگان دستگاه‌ها برگزار شد.
این جلسه که پس از بازدید میدانی دبیر محترم کمیسیون، دکتر مرادی از شهرک فرهیختگان و آشنایی کامل با این مجموعه برگزار شد، حاضران ضمن آشنایی کامل از موضوع به بررسی مشکلات پرداختند. از آنجا که موضوع شهرک فرهیختگان برای تفکیک اراضی و انتقال اسناد با یکسری از موانع قانونی مواجه است و با توجه به اختلاف نظر اعضا در این جلسه، توضیحات لازم ازسوی رئیس دانشگاه ارائه شد و مقرر گردید مسکن و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های مرتبط اطلاعات لازم را از دانشگاه دریافت نمایند تا با جمع آوری اطلاعات، موضوع از ابعاد مختلف مورد مطالعه قرار گرفته و مشکلات مربوطه که از دغدغه‌های مسئولان دانشگاه است مرتفع گردد.
شایان ذکر است؛ از سوی ریاست دانشگاه تاکنون نامه‌های متعددی به رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دبیر کمیسیون حقوقی و قضائی هیأت دولت شامل نقشه ها، اسناد مالکیت و درخواست تفکیک 60 هکتار زمین‌های شهرک فریختگان از سند دولت ارسال شده است.

ساخت خوابگاه های متأهلی 70 واحدی
دیدار با مهندس مهدی اکبرپور، مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت نیز با توضیح اقدامات انجام شده در 37 طرح عمرانی و معرفی طرح های عمرانی بالای 50 درصد صورت گرفت و مهندس اکبرپور نیز قول مساعد حمایت از طرح‌های عمرانی بالای 50 درصد را داد. در این دیدار دو نکته مورد توجه قرار گرفت که در دانشگاه بیرجند با توجه به تعداد زیاد دانشجویان متأهل مجموعه‌های خوابگاهی 70 واحدی برای جلوگیری از پراکنده سازی احداث شود.

پیگیری اختصاص زمین به همکاران
همچنین در این نشست، تفاهم‌نامه منعقده بین دانشگاه بیرجند و اداره کل مسکن و شهرسازی استان برای انتقال 20 هکتار از اراضی دانشگاه در جوار شهرک فرهیختگان به سازمان ملی مسکن برای اختصاص زمین به همکاران محترم مورد بررسی قرار گرفت. 
همچنین براساس تفاهم نامه کشوری بین وزارت علوم و وزارت مسکن و شهرسازی همکارانی که فرم ج آنها سبز باشد می‌توانند از این زمین‌ها برخوردار گردند. لازم به ذکر است همکاران دانشگاهی که از فرم ج سبز برخوردار نیستند نیز می‌توانند با پرداخت نقدی 20 درصد از قیمت زمین و 80 درصد بصورت اقساط از این امکان بهره‌مند گردند.
یادآور می‌شود، در قالب طرح ملی مسکن، تفاهم‌نامه‌ای بین وزای علوم و راه و شهرسازی در خصوص واگذاری زمین‌های مازاد دانشگاه‌ها به نهضت ملی مسکن برای مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها امضا شده است تا این زمین‌های مازاد پس از تایید هیئت امنا و رئیس دانشگاه، واگذار شود. تاکنون برای اجرای طرح ملی مسکن و اختصاص زمین به دانشگاهیان، دانشگاه بیرجند چندین جلسه با سازمان ملی مسکن و مسکن و شهرسازی برگزار نموده است.

آخرین ویرایش۰۲ دی ۱۴۰۲