نمایشگاه روایت پیشرفت در دانشگاه بیرجند برپا شد

رئیس دانشگاه بیرجند: تحقیق، پژوهش و جهاد علمی لازمه پیشرفت کشور
۰۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۴ کد : ۲۶۴۴۵ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۱۵۶
آیین افتتاح نمایشگاه روایت پیشرفت با معرفی آثار و دستاوردهای مجموعه‌ی دانش‌بنیان بهیارصنعت سپاهان روز یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ با حضور رئیس دانشگاه بیرجند، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی در سالن امید دانشگاه برگزار شد. نمایشگاه روایت پیشرفت به همت دانشگاه بیرجند و با حضور مجموعه‌ی دانش‌بنیان بهیارصنعت سپاهان و همکاری وارثون خراسان جنوبی برپا شده است.
نمایشگاه روایت پیشرفت در دانشگاه بیرجند برپا شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نمایشگاه روایت پیشرفت با حضور مجموعه‌ی دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان از 3 لغایت 6 دی‌ماه جاری در سالن امید دانشگاه بیرجند برپا شد. در آیین افتتاحیه نمایشگاه روایت پیشرفت، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه، اظهار داشت: در دانشگاه بیرجند براساس بیانیه گام دوم انقلاب چند سند مبنا و نقشه راه در دستور کار قرار گرفته است، اگر به بیانیه گام دوم انقلاب به درستی عمل شود نه تنها از موانع عبور خواهیم کرد بلکه خواهیم توانست در همه عرصه‌ها بخصوص عرصه علم و فناوری پیشرفت داشته باشیم. وی در ادامه، گفت: هنگامی که به تاریخ اروپا نگاه می‌کنیم آنها بدون شک در سایه علم و فناوری توانسته اند 200سال بر جهان حکومت کنند.

تحقیق، پژوهش و جهاد علمی لازمه پیشرفت کشور
رئیس دانشگاه، یادآورشد: رهبر معظم انقلاب لازمه پیشرفت کشور را توجه به علم، دانش و فناوری می‌دانند و لازمه همه این‌ها تحقیق و پژوهش و در یک کلمه جهاد علمی است.
دکتر احمد لامعی‌گیو ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه، بیان کرد: باید دستاوردهای بیش از 40 ساله انقلاب را برای قشر جوان تبیین کنیم و یکی از اهدافی که در راستای جهاد تبیین در دستور کار دانشگاه قرار دارد؛ اعزام گروه‌های دانشجویی و حتی اساتید به اردوهای راهیان پیشرفت است.
رئیس دانشگاه بیرجند با اعلام اینکه مجموعه عظیم دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان مجموعه بسیار توانمند است که در جهت بالندگی کشور حرکت نموده است، گفت: در گام اول نمایشگاهی برای معرفی و ارائه تولیدات و آثار این مجموعه دانش بنیان در دانشگاه بیرجند افتتاح شد. در ادامه نیز بازدیدی از سوی دانشجویان و اساتید از این مجموعه دانش‌بنیان برنامه‌ریزی خواهد شد. دکتر لامعی‌گیو با اشاره به فرارسیدن هفته بصیرت، افزود: به این مناسبت برنامه‌های مختلف علمی، فکری، فرهنگی و ... در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

هر کار و تلاشی به عنوان جهاد محسوب می‌شود
در ادامه همچنین، حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، گفت: این مجموعه را می‌توان به عنوان جهاد اقتصادی که در فرهنگ دینی ما نیز محسوب می‌شود بیان کرد. وی با بیان اینکه هر کار و تلاشی به عنوان جهاد محسوب می‌شود، افزود: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما در جبهه رزم با دشمن ایستادگی کردند که در این میدان رزم 230 هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده است.
حجت الاسلام نوفرستی گفت: رهبرمعظم انقلاب در سخنانشان می‌فرمایند که جهاد تنها جهاد رزم نیست بلکه جهاد علمی، فرهنگی و سیاسی و ... نیز جهاد است.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید براینکه خواص جبهه حق باید در برابر جنگ دشمن آماده باشند، افزود: تلاش در جبهه علمی، بهداشت و درمان نیز جهاد محسوب می‌شود. وی عنوان کرد: حرکت عظیم علمی نیازمند تلاش بیشتر بوده و دانشگاه بیرجند در این خصوص فعالیت خوبی داشته است.

نمایشگاه روایت پیشرفت از 3 لغایت 6 دیماه از ساعت 9 الی 19 در سالن امید دانشگاه بیرجند پذیرای علاقه‌مندان می‌باشد.

آخرین ویرایش۰۳ دی ۱۴۰۲