عضو هیأت مدیره شرکت بهیار صنعت سپاهان در آیین افتتاح نمایشگاه روایت پیشرفت مطرح کرد؛

یکی از مزیت‌های شرکت‌های دانش بنیان اشتغال آفرینی زیاد آن است

۰۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۹ کد : ۲۶۴۴۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۸۵۳
در آیین افتتاح نمایشگاه روایت پیشرفت، امیر نجات‌بخش، عضوهیأت مدیره شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان، اظهار داشت: مجموعه بهیارصنعت سپاهان از سال ۱۳۷۸ کار خود را آغاز کرده است. آیین افتتاح نمایشگاه روایت پیشرفت با معرفی آثار و دستاوردهای مجموعه‌ی دانش‌بنیان بهیارصنعت سپاهان در سالن امید دانشگاه بیرجند برگزار شد. این نمایشگاه از ۳ لغایت ۶ دی ماه جاری از ساعت ۹ الی ۱۹ پذیرای پژوهشگران و علاقمندان است.
یکی از مزیت‌های شرکت‌های دانش بنیان اشتغال آفرینی زیاد آن است

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در آیین افتتاح نمایشگاه روایت پیشرفت در دانشگاه بیرجند، امیر نجات بخش، عضو هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان، با بیان اینکه اولین محصول آن ساخت یک برانکارد حرفه‌ای حمل بیمار بود، افزود: خصوصیت این برانکارد این بود که از زمانی که بیمار وارد بیمارستان و اورژانس می‌شد تا زمان استفاده از بخش‌های بستری و مرخص شدن می‌توانست از این برانکارد استفاده کند.
وی تأکید کرد: در این شرکت از همان ابتدا به حل مسئله توجه کرده‌ایم که چه چالشی پیش روی ما است، مسئله واقعی مردم در این زمینه چیست و سپس برای حل آن برنامه ریزی کرده‌ایم. 
به گفته نجات بخش وقتی که یک ایده به ثمر و نتیجه می‌رسد که تولید انبوه وبازار آن نیز بررسی شود.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی و پیش بینی آینده نیز می‌تواند به پیشرفت منجر شود، گفت: یکی از موضوعاتی که در کشور ما وجود دارد، عدم حضور مهندسین در حوزه صنعت است.
نجات بخش گفت: ساخت یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پزشکی یعنی دستگاه شتاب‌دهنده خطی (رادیوتراپی) که در درمان سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسط این شرکت انجام شده است.
مسئول مؤسسه فرهنگی و هنری سها، ادامه داد: این شرکت در ساخت تجهیزات هتلینگ بیمارستانی نیز با استفاده از نظرات صاحب‌نظران آن حوزه فعال است.
عضو هیأت مدیره بهیار‌صنعت سپاهان عنوان کرد: در همین سال‌ها واحدهای تحقیق و توسعه در زمینه مکانیک، مواد، برق، پردازش تصویر، بیوتکنولوژی و ... در شرکت فعال شد و زمینه برای حضور و پیوند افراد مختلف را رقم زد.
وی گفت: توجه ما به مسئله ساختن این است که باید تغییر نگاه‌ها در حوزه فناور باشد، مسیری که در این شرکت طی کرده‌ایم قدرت حل مسئله است.
نجات بخش افزود: نگاه مسئولین باید به شرکت‌های دانش بنیان عوض شود ویکی از مزیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال آفرینی زیاد آن است.
عضو هیأت مدیره این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه محصولات دانش‌بنیان خود سبب تحقیق و توسعه هستند، گفت: اگربتوانیم نگاه خود را تغییر و به سمت دانش بنیان حرکت کنیم در همه ابعاد و حوزه های مختلف پیشرفت خواهیم داشت.
نجات بخش افزایش سطح اشتغال، استفاده از نیروی جوان و ظرفیت‌های کشور، تولید محصول بالا، پویا شدن کشور، و بالا رفتن سطح زندگی بهتر را از مزیت‌های  محصولات دانش بنیان دانست. وی از طراحی دستگاه بازرسی کانتینرها برای گمرک کشور در طی ۸ ماه و به فعالیت در حوزه شتاب دهنده‌ها اشاره کرد و افزود: هیچ شرکتی در دنیا نیست که همه این محصولات را با هم تولید کند اما مجموعه بهیار صنعت به دلیل رویکرد توان حل مسئله به تولید این محصولات پرداخته است. 
نجات بخش ادامه داد: ما با ایجاد این شرکت فقط یک محصول نمی‌سازیم بلکه با توانمندی به دنبال حل مسائل هستیم. وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اشتغال نیز کارآمد هستند و ما اگر بتوانیم نگاه خود را تغییر دهیم و به سمت دانش بنیان حرکت کنیم؛ هم به لحاظ کیفی، محصولات بهتری خواهیم داشت، هم به روز خواهیم بود و هم نیروی اشتغال پویاتری خواهیم داشت.

آخرین ویرایش۰۳ دی ۱۴۰۲