آیین رونمایی از مجموعه چهل جلدی ره‌نامه در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۰۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۹ کد : ۲۶۴۸۶ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۰۵۱
آیین رونمایی از مجموعه چهل جلدی ره‌نامه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن مجتهد‌زاده قمی، سخنران کشوری، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از روحانیون، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان روز سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲، در دانشگاه بیرجند برگزار شد. این مراسم بصورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
آیین رونمایی از مجموعه چهل جلدی ره‌نامه در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، آیین رونمایی حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در آیین رونمایی از مجموعه چهل جلدی ره‌نامه که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه چهل جلدی ره‌نامه؛ تازه‌ترین آثار انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) است.حجت الاسلام جعفری، افزود: مجموعه چهل جلدی ره‌نامه دریچه‌ای برای دانستن و اندیشیدن جوان مؤمن، دانا و انقلابی در مسیر تمدن نوین اسلامی است که در خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب، مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمدی با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر را تبیین می‌کند.
وی با بیان اینکه شکل کتب این مجموعه همراه با روحیه جوانی و دانشجویی است، گفت: امروزه مطالعه کتاب قابل قبول نیست لذا باید براساس منویات رهبر عظیم الشأن انقلاب کتاب خوانی و علم آموزی یک واجب است و یکی از ابزارهای کمال بشر می‌باشد.
وی  با توصیه به دانشجویان که کتاب خوب را انتخاب و اصل و مبنا را مطالعه کتاب بدانند، اعلام کرد: آیین رونمایی از مجموعه چهل جلدی ره‌نامه، بصورت سراسری در کشور برگزار شد.
حجت الاسلام مجتهد‌زاده قمی در مراسم رونمایی از مجموعه ۴۰جلدی ره‌نامه، اظهارداشت: سه مدل حکمرانی در دنیا داریم، مدل اول ترس می‌باشد مانند آمریکا که پر از نفرت است، مدل دوم دزدان دریایی است، که تمدن اروپایی برپایی غارت اموال دولت‌ها ساخته شده است. مدل سوم ولایت می‌باشد که در ایران حاکم است که در حساس ترین منطقه که دور تا دور آن آتش حاکم است امن ترین کشور انقلاب اسلامی را داریم.
وی با اشاره به اینکه مسأله جلیقه زردهای اروپایی بحث اقتصادی است، گفت: ملاک در اروپا پول است و منفعت طلبی باعث می‌شود که ارتباط بین ملت و دولت شکل نگیرد.
وی بیان داشت: ظرفیتی به برکت خون شهدا و مدافعین حرم در کشور رخ داده است اما ما ظرفیت سوزی کرده‌ایم در صورتی که امروز دنیا به اندیشه‌های والای ولی فقیه می‌اندیشد.
وی با بیان اینکه ما گرفتار اندیشه ورزی سیاسی شده‌‌ایم  و از اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری دور شده‌ایم، گفت: امروز اندیشه رهبر معظم انقلاب که براساس اندیشه حضرت امام حسین علیه السلام  است؛ خریدار دارد.
وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب یک نعمت بزرگی برای ما هستند و باید قدر این نعمت عظیم را همه ما بدانیم.
در ادامه این آیین، رونمایی از مجموعه چهل جلدی ره‌نامه با حضور مسئولان استانی انجام شد.
لازم به توضیح است؛ آیین رونمایی از مجموعه چهل جلدی ره‌نامه همزمان با سراسر کشور با حضور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و رئیس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از مقامت کشوری در تهران برگزار شد.

آخرین ویرایش۰۵ دی ۱۴۰۲