نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

مراکز دانشگاهی باید به بُعد علمی، زیرساختی و تحلیل فتنه ۸۸ بپردازند

۰۹ دی ۱۴۰۲ | ۲۰:۴۸ کد : ۲۶۵۲۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۰۸۵
مراسم گرامیداشت نهم دیماه؛ سالروز میثاق امت با مقام عظمای ولایت و یوم الله بصیرت، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه بیرجند و جمعی از مدیران، مسئولان استان، روز شنبه ۹ دی ۱۴۰۲، در دانشگاه بیرجند برگزار شد. در این نشست بصیرتی، که با عنوان افق بصیرت در چشم انداز آینده برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجی صادقی در جمع کثیری از دانشگاهیان خراسان جنوبی به سخنرانی پرداخت و گفت: تحلیل علمی فتنه ۸۸ بر عهده دانشگاه‌ها است.  
مراکز دانشگاهی باید به بُعد علمی، زیرساختی و تحلیل فتنه ۸۸ بپردازند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در یوم الله نهم دیماه دانشگاه بیرجند میزبان حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی بود. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: مراکز دانشگاهی باید به بُعد علمی، زیرساختی و طراحی فتنه ۸۸ بپردازند و در این زمینه اسناد زیادی جمع‌آوری شده است.
در مراسم افق بصیرت در چشم انداز آینده ویژه دانشگاهیان خراسان جنوبی که به مناسبت نهم دی ماه در دانشگاه بیرجند برگزار شد، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلام، افزود: نهم‌دی یک واکنش به فتنه‌ای عمیق و بلند بود که دو بُعد داشت یکی بعد ظاهری و عملیات علنی فتنه که اغتشاشات بود و در مقابلش حماسه نهم‌دی خلق شد اما جلوه دیگری هم دارد.

هیچ فتنه‌ای گستره‌تر و سرمایه‌گذاری آن به اندازه فتنه ۸۸ نبود
وی با اشاره به بعد علمی، زیرساختی و طراحی فتنه سال ۸۸ عنوان کرد: فتنه‌های متعددی از دهه ۵۰ تاکنون رخ داده اما هیچ فتنه‌ای گستره‌تر و سرمایه‌گذاری آن به اندازه فتنه ۸۸ نبود.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یادآور شد: با مراجعه به اسناد و اظهارات جبهه استکبار و اقداماتی که انجام داده‌اند با نگاه عمیق و تحلیلی باید بازخوانی علمی از این فتنه داشته باشیم.
وی گفت: دایره‌المعارف این فتنه در ۹ جلد جمع‌آوری شده که هفت جلد آن از اسناد دشمن است و نشان می‌دهد که ۹ دی یک یوم الله همچون ۲۲ بهمن است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجی صادقی ادامه داد: در جمع‌بندی که جبهه استکبار داشت یا باید انقلاب اسلامی از بین می‌رفت یا متوقف می‌شد زیرا آنها انقلاب را مرگ قطعی خود می‌دیدند.
عضو هیأت علمی دانشگاه، افزود: دشمنان در تحلیل‌ها و بیانیه ‌های خود مطرح کرده‌اند که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی ما را رقم می‌زند و به این جمع بندی رسیدند که دیگر رقبا را می‌توانند کنترل کنند اما انقلاب اسلامی زلزله‌ای است که کاخ‌های شرق و غرب را نابود می‌کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: بر همین اساس دکترینی که نوشتند نابودی یا مهار انقلاب اسلامی بود تا بزرگ نشود و پیشروی به دیگر نقاط به خصوص غرب آسیا نکند.
وی افزود: تحلیل دوم جبهه استکبار این بود که ۱۶۰ مؤسسه متشکل از ۶۰ مؤوسسه دولتی زیر نظر وزارت امور خارجه آمریکا و ۱۰۰ سازمان دیگر که همه رؤسای آن ایرانی بودند یک کار موازی را انجام و به این پرسش پاسخ دهند که با پدیده انقلاب اسلامی چگونه رفتار کنیم؟ از این تحلیل‌ها مشترکات و نسخه‌های همگانی درآمد لذا برجسته‌ترین  اشتراک این پژوهش آن بود که انقلاب اسلامی را تنها با عملیات از بیرون نمی‌توان شکست یا متوقف کرد بلکه باید کار طراحی بیرون و عملیات درونی باشد.
وی گفت: این نقشه تازگی ندارد و یهود و مشرکان زمان پیامبر(ص) هم چنین طراحی کردند لذا باید پرسید چرا در ۱۰ سال بعد از هجرت که پیامبر(ص) هر روز با یهودیان درگیر بود اما بعد از رحلت پیامبر(ص) هیچ جنگی بین یهود و مسلمانان نبود و حتی بزرگان آنها مفسر قرآن شدند زیرا به این نتیجه رسیدند که کارگردانی کنند و مسلمانان هنرپیشه شوند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بر همین اساس آنها کاری کردند که ۱۱ امام شیعه توسط مسلمانان شهید شدند و امام علی (ع) را گرفتار کردند، همین حرف را درباره انقلاب در دهه دوم شروع و در دهه سوم طراحی کردند.
وی با بیان اینکه طراحی فتنه بعد از دولت خاتمی آغاز شد چون دیدند حرکتی در مردم ایجاد شده که نگران کننده است، افزود: یکی از روسای حزب مشارکت مصاحبه‌ای با عصبانت کرد و از آقای خاتمی گلایه کرد و گفت که او بنا بود بیاید و ما از روی دوش او به سکولاریسم برسیم اما با مدیریتی که رهبری انجام داد، نتوانستیم.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجی صادقی اظهار کرد: از همین رو شروع دولت جدید برای آنها نگران کننده بود پس مؤسسات فعال شدند و تعدادی مؤسسه هم برای عملیات در کشورهای مختلف از جمله ایران ایجاد کردند تا راهبردهایی را عملی کنند و تحت عنوان انقلاب مخملین و دموکراسی زیر حمایت سفارتخانه‌ها شکل گرفت. وی گفت: بروید ببینید سرمایه‌گذاری مالی آمریکا در این جهت چقدر بود بیینید طبق اسناد خودشان در سال ۷۲، چه کردند یا در سال ۸۴ چه مقدار پول هزینه کردند. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ تابلوی آن جنبش سبز بود اظهار کرد: اولین بار سناتور آمریکایی در کنگره آمریکا سال ۸۴ شمسی مطرح و اعلام کرد حکومت ایران را با جنبش سبز سرنگون می‌کنیم لذا آنها حتی نام هم گذاشتند.
وی با تأکید بر لزوم شناخت جریان‌ها ادامه داد: ریشه یابی‌ها و مطالعات آنها حیرت‌آور بود لذا یکی از محورهای نفوذ این است که مغزها را بخرند و ببرند. حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی افزود: بر اساس یکی از کتاب‌هایی که نوشته‌اند، روشنفکران در دوران ریاست جمهوری خاتمی نسبت به ایدئولوژیک‌زدایی جامعه دانشگاهی و نخبگان خوب کار کرد زیرا معتقد بودند اگر می‌خواهید مردم ایران در مقابل انقلاب بایستند باید موتور دین و ایدئولوژی را خاموش کنیم.
وی ادامه داد: بعد هم ارتباطاتی را شروع کردند و در سال ۸۸ انتخابات که برای انقلاب فرصت بود را به تهدید تبدیل کردند. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عنوان کرد: از همین رو خواستند سناریوی انتخابات را مدیریت کنند که میرحسین موسوی خروجی آن باشد تا بتوانند دین‌زدایی و بعد انقلاب‌زدایی کنند اما اگر میرحسین موسوی شکست بخورد در سناریوی دوم با عنوان تقلب، مردم را به میدان بیاورند و حتی به خود او هم قبولاندند که حتماٌ رأی می آورد. وی با بیان اینکه در این سناریو ۲۰۰ روز عملیات انجام دادند گفت: در این مدت دو روز مهم داریم که یکی 29 خرداد و دیگری نهم دی است، اما یک خطای استراتژیک آنها عامل خرد شدنشان شد. زیرا تصور این بود که کار به آخر رسیده و خواستند تیر خلاص بزنند لذا در دی ماه مستقیم به دین مردم حمله کردند مقدسات را زیر سوال بردند و نمادها را آتش زدند که این موضوع غیرت مردم را به جوش آورد و حماسه نهم دی خلق شد.
دکترحاجی صادقی افزود: امروز جبهه استکبار می‌گوید که انقلاب اسلامی ایران فراز و نشیب داشته اما توقف نداشته لذا هر سال بهتر از قبل بوده است. وی با بیان اینکه از دیدگاه دشمنان ما، گفتمان مقاومت در دنیا و در بین مسلمان نهادینه و فرهنگ شده گفت: از دید آنها انقلاب ظرفیتی یافته که هر فتنه‌ای را به فرصت تبدیل می‌کند ، ساختار خود را در بیرون مرزها شکل داده ،جنگ نیابتی علیه استکبار راه‌ انداخته است پس هیچ یک از رقبا نتوانسته آنها را در معرض فرسایش قرار دهد اما انقلاب اسلامی توانسته است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: انقلاب اسلامی افول تدریجی استکبار را دنبال می‌کند و تا به حال دیگران هزینه می‌کردند آمریکا سود می برد الان آمریکا هزینه می‌کند و ایران سود می‌برد. وی با اشاره به اینکه موضع جبهه استکبار در برابر انقلاب اسلامی به جای تهاجمی توافقی شده گفت: آمریکا در برابر ایران اسلامی همه قدرت خود را مجبور است به کار گیرد و امروز وجهه جهانی، مرجعیت و مقبولیت استکبار توسط انقلاب اسلامی در دنیا زیر سوال رفته است.
حجت الاسلام و لمسلمین حاجی صادقی گفت: حاج قاسم سلیمانی سخنرانی یک ساعت و ۲۰ دقیقه‌ای دارد که عنوان بحث آن این است آمریکا شاخص‌های ابرقدرتی را از دست داده و دنبال احیای آنها است. وی با بیان اینکه ابرقدرت به معنی فیصله دهنده مسائل جهانی است، ادامه داد: آمریکا الان دیگر این عنوان را ندارد لذا از این پس طبق توصیه قرآن باید نسبت به ایمان و مقاومت خود دلواپس باشیم. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همه به شهدا و امام راحل مدیون هستیم و وظیفه داریم انقلاب را پاسداری کنیم.

آخرین ویرایش۰۹ دی ۱۴۰۲