جلسه شورای نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه بیرجند برگزار شد

۰۹ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۳ کد : ۲۶۵۴۳ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۸۰۴
جلسه شورای نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه بیرجند روز شنبه ۹ دی ۱۴۰۲، با حضور دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه و رئیس کمیته دستگاهی نظریه پردازی، نقد و مناظره، اعضای کمیته دستگاهی نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشکده ادبیات و علوم انسانی و اعضای پیشنهاد دهنده کرسی‌های نظریه پردازی در محل سالن شکوه شرق دانشگاه برگزار شد.
جلسه شورای نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در جلسه جلسه شورای نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه بیرجند بر تشکیل کرسی‌های نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی تاکید گردید. در ادامه طرح نامه های رسیده برای بررسی در کمیته، توسط اعضای هیأت علمی ارائه شد.
در بخش ارائه طرح‌ها، دکترعاطفه آجری آیسک، عضوهیات علمی گروه حقوق، موضوع "مطالعه تطبیقی مسئولیت مدنی پزشک در برابر اشخاص"، دکتر علی زنگویی، عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی موضوع "کاربرد جابجایی دو نوع ایمان و نقش آن در عدم رشد اسلام"، دکتر محمدباقر آخوندی، عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی موضوع "آرامش روانی و اجتماعی، نتیجه تعامل دین و خانواده" و دکتر حسن امامی عضو هیأت علمی گروه زبان انگلیسی موضوع "بررسی و تحلیل زمان نگارش کتیبه کال جنگال و لاخ مزار شهرستان بیرجند" را برای اعضای کمیته تشریح کردند. در پایان پس از بحث و تبادل نظر با برگزاری جلسات کرسی‌های ترویجی مطرح شده موافقت گردید.
شایان ذکر است؛ هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره در بهمن ماه 1382 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس گردید. هدف اصلی از راه اندازی این هیأت، حمایت از گسترش کمی و کیفی برگزاری کرسی‌ها در حوزه علوم انسانی، معارف دینی، مساعدت موثر به بسط آزاداندیشی و شکل گیری جنبش ملی نقد و نظریه پردازی در ایران است. صاحبان نقد و نوآوری علمی و نیز متخصصان علاقمند به مناظره علمی می‌توانند مستقیماً و یا از طریق فرهنگستان‌ها، پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی متبوع خود، جهت ارائه تحقیقات و نوآوری‌های خود در عرصه‌های نظریه پردازی و نقد و یا هرگونه فعالیت علمی حاوی نوآوری در عرصه علوم انسانی و معارف دینی اقدام کنند و از مزایای کرسی ها بهره مند گردند.

آخرین ویرایش۱۰ دی ۱۴۰۲