دیدار سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با رئیس دانشگاه بیرجند

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۰ کد : ۲۶۵۴۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۹۵۸
ناصر کنعانی سخنگو و و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه روز یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ همزمان با حضور در دانشگاه بیرجند در حوزه ریاست دانشگاه با دکتر لامعی، رئیس دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.
دیدار سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با رئیس دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این دیدار، ناصر کنعانی سخنگو و و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، به تاکید وزیر امور خارجه بر حضور مسوولان این وزارتخانه در استان‌ها اشاره کرد و گفت: نقش آفرینی مسوولین استانی و دانشگاهی در دیپلماسی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
به گفته وی هدف حضورش در جمع دانشگاهیان را تبیین سیاست‌ها و دستاوردهای دولت سیزدهم در سیاست خارجی عنوان کرد.
همچنین، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه ضمن ابراز تشکر از حضور سخنگوی دستگاه دیپلماسی، به تاریخچه سیاسی شهر بیرجند و شکل گیری نظام آموزش نوین در این شهر اشاره کرد. وی با تأکید بر اهمیت بین المللی سازی دانشگاه، افزایش جذب دانشجویان خارجی و تفاهم نامه های منعقده در دوران دو ساله گذشته را برشمرد و به برنامه ریزی دانشگاه بیرجند در جذب دانشجویان از سایر نقاط جهان علاوه بر افغانستان نیز اشاره کرد.  
پس از این جلسه، رئیس دانشگاه در معیت سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های خراسان جنوبی با محوریت تبیین رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم شرکت کردند.

آخرین ویرایش۱۱ دی ۱۴۰۲