دستاوردهای دانشگاه بیرجند در دولت مردمی ایران قوی

تلاش برای تبدیل دانشگاه بیرجند به قطب بین‌المللی شرق کشور

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰ کد : ۲۶۹۶۴ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۰۵۶
دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد، با تاکید بر اینکه قصد داریم  این دانشگاه  را به عنوان قطب بین‌المللی شرق کشور تبدیل کنیم، خاطر نشان کرد طی دو سال گذشته با دانشگاه‌های ۱۵ کشور، تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی امضا کرده‌ایم. 
تلاش برای تبدیل دانشگاه بیرجند به قطب بین‌المللی شرق کشور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه،  روز چهارشنبه 18 بهمن 1402، در نشست خبری دهه فجر با بیان اینکه دانشگاه بیرجند به لحاظ آمار دانشجویی در ردیف دانشگاه‌های سطح دو کشور قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به پتانسیل‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی به عنوان دانشگاه پیشرفته محسوب می‌شود.

بودجه دانشگاه به 448 میلیارد تومان افزایش یافته است 
 وی با بیان سرانه بودجه دانشگاه گفت:با پیگیری‌های صورت گرفته در دو سال گذشته، بودجه دانشگاه از ۲۸۹ میلیارد تومان به ۴۴۸ میلیارد تومان افزایش یافته است. 
دکتر لامعی‌گیو  با بیان اینکه در دو سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی، ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه بیرجند مصوب شد، اظهار کرد: با پیگیری‌ها در متمم سفر ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر اضافه شد.
 
دانشگاه بیرجند ۳۷ پروژه نیمه تمام عمرانی دارد 
رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به ۳۷ پروژه عمرانی ناتمام در دانشگاه، یادآور شد: خوابگاه، سوله ورزشی خواهران، خوابگاه متاهلی، محوطه دانشگاه، مجموعه پردیس امیرآباد از جمله این پروژه‌ها هستند. 
دکتر لامعی گیو با اشاره به فرهنگی بودن استان و توجه به امر آموزش، خاطر نشان کرد: موزه مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند از جمله این پروژه‌ها بوده که در آستانه افتتاح است. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲ هزار دانشجوی متأهل در استان داریم اما تنها ۲۰ واحد خوابگاه متأهلی در استان وجود دارد، گفت: چهار خوابگاه متأهلی با مشارکت دانشگاه و خیرین در حال احداث است. 
 
تحصیل ۶۰۰ دانشجوی بین‌الملل در مقاطع مختلف دانشگاه بیرجند 
وی  بااشاره به تحصیل ۶۰۰ دانشجوی بین‌الملل در مقاطع مختلف در این دانشگاه، اضافه کرد: علی‌رغم محدودیت‌های طالبان برای تحصیل بانوان، امسال ۷۰ دانشجوی دختر در دانشگاه بیرجند پذیرش شدند و مشغول به تحصیل هستند. 
رئیس دانشگاه معین استان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۱۴ رشته جدید در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه بیرجند تعریف شده، ادامه داد: تأسیس دانشکده فناوری در دست پیگیری است و همچنین ظرفیت اعطای بورسیه صنعتی برای جذب دانشجویان فراهم گردید.
رئیس دانشگاه بیرجند یادآور شد: در حال حاضر در دانشگاه بیرجند بورسیه صنعتی را در رشته‌های زمین‌شناسی، مهندسی معدن و شیمی کاربردی فعال کرده‌ایم که امیدواریم در سال آینده گسترش دهیم. 
 
دانشگاه بیرجند پذیرای دانشجو معلمان در رشته‌های علوم‌پایه می شود 
رئیس دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه بیرجند از سال آینده پذیرای دانشجو معلمان در رشته‌های علوم‌پایه می‌شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تنها سه عضو هئیت علمی در دانشگاه بیرجند جذب شده  که در سال جاری به ۱۵ نفر افزایش یافته است. 
وی عنوان کرد:  همچنین در دو سال گذشته، ۱۴ میلیارد تومان با دستگاه‌های مختلف استانی و ملی قرارداد امضا کرده‌ایم. 
 
فعالیت 68 شرکت فناور و دانش بنیان در دانشگاه بیرجند  
وی با اشاره به اینکه  ۶۸ شرکت فناور، دانش‌بنیان و خلاق در دانشگاه بیرجند فعال است، اضافه کرد:  از این تعداد هفت شرکت دانش بنیان می‌باشد و قرص زعفران برای اولین بار در کشور توسط یکی از این شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است. 
رئیس دانشگاه بیرجند یادآور شد: در دو سال گذشته بیش از یک‌هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی اعم از برگزاری‌های ۱۰۰ بازدید علمی، برگزاری اردوهای راهیان نور، راهیان پیشرفت، برگزاری همایش و وبینار، کرسی‌های آزاداندیشی و برپایی نمایشگاه انجام شده است. 
دکتر لامعی با بیان اینکه مراسم عید انقلاب با حضور دانشجویان و مراسم ازدواج ۷۶ زوج دانشجویی در دهه فجر برگزار می شود، تاکید کرد: جشن ۲ هزار نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه بیرجند نیز در اسفند ماه برگزار خواهد شد.

آخرین ویرایش۱۸ بهمن ۱۴۰۲