جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۰۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۵ کد : ۲۷۰۹۵ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۳۸۰۳
مراسم جشن ازدواج دانشجویی با حضور ۵۵ زوج دانشجو، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، شامگاه ۷ اسفند ۱۴۰۲ در سالن فجر برگزار شد.
جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مراسم جشن ازدواج 55 زوج دانشجوی با حضور ۱۰ زوج دانشجوی تحصیلات تکمیلی، ۲۵ زوج فعال فرهنگی، ۲۰ زوج نخبه علمی و معدل الف و ۵ زوج با مهریه ۱۴ سکه و کمتر از آن، در سالن فجر دانشگاه برگزار شد. در ابتدای این مراسم که از بعدازظهر روز جاری آغاز شد، زوجین دانشجو با حضور در مسجد امام جعفرصادق(ع) در مراسم قرائت میثاق نامه شرکت کردند، پس از آن زوجین دانشجو با حضور در مزار شهید گمنام دانشگاه با شهدا و آرمانهای امام شهدا تجدید میثاق کردند.
سپس کاروان عروسی در قالب سه دستگاه اتوبوس با حرکت در سطح شهر به مزار شهدای باقریه رفت و در آنجا زوجین ضمن زیارت امزادگان باقریه در نماز جماعت شرکت کردند.
مراسم جشن ازدواج دانشجویی از ساعت 19:30 با ادای احترام و زیارت پرچم متبرک بارگاه ثامن الحجج امام رضا(ع) در سالن فجر آغاز گردید.
در ابتدای مراسم دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند ضمن تبریک ایام مبارک شعبانیه و و لادت حضرت امام زمان(عج) ازدواج دانشجویان را تبریک گفت. همچنین استاد مافی‌نژاد از سخنران کشوری نیز درباره تقویت ارتباط زن و شوهر به سخنرانی پرداخت. مراسم  نمادین عقد زوج های دانشجو، اجرای گروه سرود مصباح و برگزاری مسابقه از بین زوجین و حضار از دیگر برنامه‌های این جشن ازدواج بود.
به  تمامی زوجین دانشجوی حاضر در این جشن، یک عدد چادر عروس، یک دست قابلمه، یک دست ست چینی، یک پتوی دو نفره گلبافت، پک فرهنگی، تسهیلات بانکی به مبلغ 40 میلیون تومان به هر زوج  و تسهیلات خرید لوازم خانگی اهدا شد.
همچنین در این مراسم جشن، قرعه کشی بین زوج های دانشجو انجام شد، در این قرعه کشی 6  دستگاه جارو برقی،  3 عدد اجاق گاز طرح فر، یک تخته فرش و یک عدد یخچال به زوجین اهدا گردید.
همچنین در بخش دیگری از این مراسم از حامیان این جشن شامل؛ خیّر محترم، جناب حاج‌ آقای ناصری، جناب آقای  مهندس  زینلی، مدیرعامل محترم کارخانه کویرتایر، جناب حاج‌ آقای فلاحی ، مالک محترم  کارخانجات کاشی فرزاد، جناب آقای دکتر موسوی، مدیرکل محترم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی، خیّر محترم، جناب آقای علیزاده، خیّر محترم، جناب آقای دکتر دیدارخواه، عضو محترم هیأت علمی دانشگاه بیرجند، جناب آقای حاتمی اصل، مدیر محترم امور شعب بانک تجارت استان خراسان جنوبی و خیّر محترم، جناب آقای مؤمنی با اهدای لوح تقدیر و هدیه معنوی قدردانی به عمل آمد.

آخرین ویرایش۰۸ اسفند ۱۴۰۲