تفاهم‌نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند منعقد شد

۰۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۰ کد : ۲۷۱۰۴ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۵۹۷
تفاهم‌نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند با هدف توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و فراهم نمودن زمینه های تبادل اطلاعات و گسترش همکاری در توسعه و ارتقای امور مربوط به جوانان، خانواده و رفع آسیب های اجتماعی آن‌ها و ارتقای سطح زندگی و تعالی روح انسان و استفاده بهینه از توانمندی‌ها و امکانات موجود روز چهارشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲، به امضا دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند و دکتر محمدعلی ربیعی، مدیرکل ورزش و جوانان استان رسید.
تفاهم‌نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند منعقد شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، تفاهم‌نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و دانشگاه بیرجند در سالن شکوه شرق حوزه ریاست به امضای رئیس دانشگاه و مدیرکل ورزش و جوانان رسید.
استفاده از امکانات و توانمندی‌های موجود به منظور رشد و تعالی جوانان و خانواده، بهره‌مندی از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری طرفین به منظور توسعه و ارتقای امور مربوط به جوانان و خانواده و رفع آسیب‌های اجتماعی آنها، برگزاری کارگاه‌ها، دوره‌ها و نشست‌های علمی تخصصی و ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و پژوهشی در زمینه مسائل جوانان، خانواده و آسیب‌های اجتماعی در سطوح استانی و ملی وبهره‌گیری از توانایی‌ها و ظرفیت‌های انجمن‌های علمی و کانون های فرهنگی از موضوعات این تفاهم است.
در این تفاهم نامه اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی متعهد شد تا با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید تایید شده نظام روانشناسی استان برای برگزاری کارگاه‌های مرکز و سطح استان با موضوع ازدواج و تحکیم بنیان خانواده استفاده نماید. همچنین همکاری  با دانشجویان دارای سن 18 تا 35 سال برای تشکیل سازمان مردم نهاد جوانان در چهارچوب قوانین و مقرارت نیز توسط این اداره کل صورت خواهد گرفت.
همکاری در استفاده دانشجویان در آستانه ازدواج از مشاوره‌های رایگان در مناسبت‌هایی چون هفته ازدواج، هفته جوان و... و بهره مندی از مشاوره‌های رایگان و با تخفیف ویژه در طول سال، همکاری در انجام مشاوره‌های گروهی پیش از ازدواج در خوابگاه‌های دانشجویی، حمایت از دانشجویان علاقه‌مند، مجرب و دارای تخصص برای تولید محصولات رسانه‌ای و فرهنگی عرصه ازدواج و خانواده، همکاری در پرداخت حق الزحمه اساتید برگزار کننده دوره‌های آموزشی انگیزشی (مهارت های زندگی)، شغلی در چهارچوب قوانین و مقررات ورزش و جوانان،حمایت از طرح‌های ازدواج و فرزندآوری، حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان نامه های مرتبط با مسائل جوانان، خانواده، آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی و همکاری در برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و اقدامات مشترک در راستای سند روایت پیشرفت کشور بخشی دیگر از تعهدات این اداره کل است.
همکاری در معرفی جوانان برای تشکیل سازمان‌های مردم نهاد جوانان ،همکاری برای بهره‌گیری از ظرفیت اساتید مجرب در برگزاری دوره‌های توانمندسازی ، معرفی اساتید دارای کد نظام رواشناسی برای برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج و مشاوره، همکاری در استفاده از فضاها و امکانات آموزشی،آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه به منظور برگزاری دوره های آموزشی ، همکاری در تشکیل اتاق فکر و تبادل نظر به منظور ارتقای سطح برنامه ریزی های مرتبط با جوانان و دانشجویان، معرفی اساتید متخصص برای برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی ، معرفی دانشجویان مستعد برای همکاری در شبکه‌های تخصصی چهارده گانه سازمان های مردم نهاد جوانان و رویداد های علمی و دانش بنیان، همکاری برای حضور حداکثری دانشجویان در برنامه های مهار و کاهش آسیب های اجتماعی، نشست‌های علمی، رویدادهای مرتبط با مباحث ازدواج، جوانان، خانواده، کارآفرینی، بازدید از طرح ها و اردوهای راهیان پیشرفت و ... ، انجام طرح های پژوهشی مرتبط با جوانان، خانواده و آسیب‌های اجتماعی بخشی از تعهدات دانشگاه بیرجند در این تفاهم نامه را شامل می‌شود.
مدت اجرای این تفاهم‌نامه از تاریخ انعقاد و مبادله، 2 (دو) سال شمسی است که درصورت توافق طرفین مدت زمان اجرای آن قابل تمدید خواهد بود.

آخرین ویرایش۰۹ اسفند ۱۴۰۲