اعلام جدیدترین آمار اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور:

دانشگاه بیرجند در جمع ۹ دانشگاه رکوردار اشتغال

۲۴ آبان ۱۳۹۸ | ۰۰:۳۸ کد : ۵۳۰۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۰۰۸
براساس اعلام جدیدترین آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور، دانشگاه بیرجند در جمع ۹ دانشگاه رکوردار اشتغال قرار گرفت.
دانشگاه بیرجند در جمع ۹ دانشگاه رکوردار اشتغال

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، به نقل از خبرگزاری مهر ، در سال‌های اخیر موضوع اشتغال در کشور یک موضوع محوری بوده و برنامه‌های مختلفی برای بهبود آن به اجرا گذاشته شده است. وضعیت اشتغال دانش آموختگان یکی از مهمترین مسائلی است که در توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی کشور می تواند حائز اهمیت باشد. دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به عنوان متولیان اصلی آموزش عالی کشور از سال ۱۳۹۷ در رصد اشتغال دانش آموختگان فعال شده‌اند تا بتوانند با جمع آوری اطلاعات تصمیم گیری‌های درستی اتخاذ کنند.

در طرح رصد اشتغال معمولاً وضعیت اشتغال دانش آموختگان ۴ سال قبل به عنوان نمونه آماری مد نظر قرار می‌گیرد؛ به همین منظور در سال جاری وضعیت اشتغال دانش آموختگان ۴ سال قبل یعنی دانش آموختگان مهر سال ۱۳۹۳ الی شهریور سال ۱۳۹۴ مورد بررسی قرار گرفته است. در این طرح از دانشگاه ها خواسته شده حداقل ۳۰ درصد دانش آموختگان هر رشته در نظر گرفته شود.

رصد اشتغال به دو روش نخست انجام پیمایش توسط دانشگاه بیرجند از طریق تماس مستقیم با افراد صورت گرفته و در روش دوم اطلاعات ثبتی (سامانه بیمه) از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی دریافت و تجزیه و تحلیل شده است. 

در این طرح، اطلاعات آماری ۸۹ دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز آموزش عالی ثبت شده که در گزارش پیش رو به میزان اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌های علم و صنعت، تهران، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، خلیج فارس، یزد، صنعتی اصفهان، گلستان و دانشگاه بیرجند پرداخته شده است.

در جداول زیر درصد اشتغال دانشگاه بیرجند  براساس نتایج طرح پایش دانشگاه و آمار ثبتی به نمایش درآمده است؛

دانشگاه بیرجند(مقطع)

درصد اشتغال براساس آمار ثبتی

درصد اشتغال براساس طرح پایش

کاردانی

۲۹/۸۴

۱۷/۲۸

کارشناسی

۶۰/۱۹

۳۲/۱۸

کارشناسی ارشد

۶۴/۵۸

۵۳/۸۴

دکتری

۸۸/۸۹

۵۳/۸۵

کل

۴۶/۸۹

۳۷/۴۴

درصد اشتغال فارغ التحصیلان دوره دکتری دانشگاه بیرجند براساس آمار ثبتی وزارت کار عددی بالاتری برابر با ۸۸/۸۹ درصد اعلام شده است.

همچنین اشتغال برای دانش آموختگان ارشد دانشگاه بیرجند 85/64 درصد است.

 

 

آخرین ویرایش۲۶ آبان ۱۳۹۸