کسب ۱۷ رتبه توسط دانشجویان دانشگاه بیرجند و راهیابی به مرحله سراسری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور

تعداد بازدید:۳۸۰

جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور از برنامه های شور انگیز و مهم دانشگاه در حوزه گسترش و تعمیق تعالیم دینی
و قرآنی است که توانسته است با عطرآگین نمودن فضای دانشگاه زمینه انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان ساز الهی و مفاهیم تعالی بخش قرآن و عترت را فراهم نماید.

در سال گذشته، سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور با حضور دانشجویان سخت کوش دانشگاه بیرجند با تعداد102 نفر شرکت­کننده در بخش­های مختلف جشنواره برگزار شد و دانشجویان پر تلاشمان با کسب 8 رتبه سراسری و 2 رتبه ملی توانستند در کنار دانشجویان دیگر دانشگاه ­­های ممتاز، خوش بدرخشند. امسال نیز با بروز انس و الفت بیشتر دانشجویان به جشنواره قرآن و عترت و نمود حضور سه برابری نسبت به سال گذشته و شرکت تعداد 300 نفر شرکت کننده در بخش های مختلف جشنواره توانستند 17 نفر به مرحله سراسری راه­ یابند.

هدف از برگزاری این جشنواه در بین دانشجویان عزیز اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی دانشجویان دانشگاه، تشویق و حمایت از نخبگان قرآنی دانشگاه و معرفی به جامعه قرآنی و مسابقات، الگوسازی دانشجویان برای سایر اقشار جامعه در حوزه فعالیت های قرآن و عترت، حاکمیت گفتمان قرآن و عترت در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه بوده است. برگزاری این جشنواره، ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که به ریاست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دبیری مدیر فرهنگی برگزار گردید.

در این جشنواره دانشجویان در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که در سال تحصیلی 1402-1403اشتغال به تحصیل داشتند، برگزار شد.

اسامی راه یافتگان به مرحله سراسری سی و هشتمین جشنواره قرآن وعترت دانشجویان کشور :
دربخش اذان:

آقای مصطفی الوانی


در بخش هنری:
خانم سیده آمنه منصوری : رتبه شایسته تقدیر
عالیه عالی شان: رتبه سوم
محدثه کرمانی: شایسته تقدیر


در بخش مقاله نویسی:
ابوالقاسم رضوانی: رتبه اول
مجید رنجبری: رتبه دوم


حفظ 20 جزء: 
محمدرضا محمدی 


حفظ فرازهای صحیفه سجادیه:
حمیده استانستی  
 علی خسروی کوچ 


حفظ و مفاهیم احادیث معصومین(ع ):
سیداحسان حسینی


حفظ و مفاهیم قرآن کریم: 
سیدسجاد سجادی 


معارف صحیفه سجادیه:
عارف پیشه ور 
 سیداحسان حسینی


احکام:
احمدرضا جمع آور 
 علیرضا شمس آبادی
تفسیر و ترجمه قرآن کریم: 
 عارف پیشه ور


حفظ 10 جزء :
سعید علیشاهی

آخرین ویرایش۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳